חדשות    

אמזון השלימה את רכישת קלאוד אינדיור הישראלית

אחרי שותפות של מספר שנים בין AWS, חברת שירותי הענן של אמזון, ובין קלאוד אינדיור, נרכשה קלאוד על ידי אמזון ב-150-200 מיליון דולר

חברת CloudEndure הודיעה באתר האינטרנט שלה  שנרכשה על ידי אמזון ווב סרוויסס (AWS), חברה בת של אמזון וחברת שירותי הענן הגדולה בעולם. על פי ההערכות, שווי העסקה מגיע ל־150־200 מיליון דולר.

בהודעה שפרסמה החברה נכתב: "CloudEndure היא כעת חברה של AWS. כשותפה של AWS מאז 2016, קלאוד אנדיור משתפת פעולה כבר זמן רב עם החברה במטרה לסייע ללקוחות להבטיח את עתידם העסקי. הרכישה הזו מרחיבה את היכולת שלנו לספק פתרונות חדשניים וגמישים לגיבוי, שחזור, והעברת נתונים".

מעבירים שרתים לענן

קלאוד אינדיור מפתחת שירות גיבוי של אפליקציות רשת בענו בזמן אמת, וכך מצמצמת את הצורך ברכישת שרתים. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת להעביר יישומים שלמים עם כל הנתונים שלהם לענן ובין עננים, על ידי שכפול בזמן אמת, תוך כדי שימוש בטכנולגית Continuous Data Protection. כך חברה יכולה להעתיק שרתים שלמים תוך דקות.  

המוצר של החברה הישראלית תומך בשרתים פיזיים, וירטואליים או מבוססי ענן, ובשירותי הענן של אמזון, מיקרוסופט, פלטפורמת הענן של גוגל ו־OpenStack כיעד.

מייסדי קלאוד אינדיור הם עופר גדיש, מנכ"ל החברה, אופיר ארליך, לאוניד פיינברג וגיל שי. הארבעה היו גם מייסדי אקסלווב, שנמכרה ב־30 מיליון דולר. לחברה יש משרדים ברמת גן ובניו יורק, והיא מעסיקה כמה עשרות עובדים.

עד היום גייסה החברה כ־20 מיליון דולר. בין המשקיעים הבולטים בחברה נמצאת קרן הון הסיכון הישראלית מאגמה, קרן ההשקעות של חברת הטכנולוגיה דל, חברת הייעוץ טרמיפס ומשקיעים פרטיים, ביניהם זוהר גילון. הענקית ההודית אינפוסיס החזיקה בחלק מהחברה, ומכרה אותו לאחרונה ב- 15.3 מיליון דולר.

 

את AWS, חברת הבת של אמזון שרכשה את קלאוד, מנהל בישראל הראל יפהר. לאחרונה העבירה AWS את פעילותה למשרדים החדשים של החברה בשרונה. החברה שכרה שטח של 25 אלף מ"ר במגדל שרונה, שכולל 11 קומות במבנה ו־300 מקומות חניה. המשרדים מאכלסים את צוותי מוצרי AWS, שירות הענן הארגוני של החברה, אלקסה שופינג, אמזון Prime Air ו־Annapurna Labs.

מס מיוחד על גוגל, פייסבוק ואמזון

שופרסל מתכוננת לכניסה של אמזון; תשיק אתרי קמעונאות מקוונת חדשים