ביטוח    

ביטוחי החיים צפויים לרדת ב-2,000 שקל – מה צריך לדעת

מעודכן ל-02/2019

עקב הירידה בסיכונים והעלייה בתוחלת החיים החליטו ברשות שוק ההון להוריד את תעריפי ביטוח החיים. כל השאלות והתשובות

 הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, משה ברקת, שנכנס לתפקידו באוקטובר 2018, מוביל בימים אלה מהלך של הפחתה בתעריפי ביטוח החיים. המהלך עשוי להפחית בכ-2,000 שקל  את ביטוח החיים.

מה הסיבה?

הירידה בשנים האחרונות בסיכוני התמותה והעלייה בתוחלת החיים גרמו לרשות שוק ההון לדרוש מחברות הביטוח לעדכן את תעריפי ביטוח החיים.

לאילו ביטוחים ההחלטה נוגעת?

ההחלטה תחול על ביטוח חיים טהור, המכונה ביטוח ריסק, כלומר סכום כסף שקבוע בפוליסה, ואותו מקבלים המוטבים בעת מות המבוטח. בינתיים ההפחתה לא תחול על מכשירים פיננסיים מתקדמים המכילים ביטוח חיים, כמו ביטוח מנהלים.

כמה זמן תימשך ההפחתה בתעריפי הביטוח?

שנתיים, ולאחר מכן ההחלטה תיבחן שוב.

חברות הביטוח מחויבות לתת לי את המחיר החדש בביטוח ישן, או שצריך לפנות אליהן?

החברות אינן מחויבות לעדכן את הצרכנים על התעריף החדש. מי שמעוניין בתעריף החדש יפעל באופן ישיר מול החברה המבטחת כדי לקבל את ההנחה.

מהו גובה ההנחה?

תעריפי ביטוח החיים החדשים יפחיתו כ-30% בעלויות הביטוח.

התחשיבים של רשות שוק ההון הראו ירידה ברכישת ביטוח חיים בגובה מיליון שקל בגיל 30 לגבר לא מעשן של 90 אלף שקל לאורך תקופת הביטוח; אישה לא מעשנת לעומת זאת 56 אלף שקל; ואילו עבור גבר מעשן – 103 אלף שקל.

מה צריך לדעת?

סוכני הביטוח זוכים לעמלת היקף (עמלה בגין מכירה חד-פעמית) בכל גיוס לקוח. אם הם רוצים ליהנות מהעמלה הזאת גם עם לקוחות קיימים הם נוהגים להעביר את מבוטחיהם מחברה לחברה.עכשיו נקבע מנגנון החזר עמלות על ביטולי פוליסה, כך שביטול פוליסה בשנים הראשונות יוביל להחזר עמלת המכירה ששילמה החברה. מנגנון זה צפוי להעניק תמריצים למתן שירות מתמשך למבוטח

מתי ההחלטה תיכנס לתוקף?

14 בפברואר 2019.

אם רכשתי ביטוח חיים לפני כמה חודשים, מה עליי עשות?

כדאי לבטל את הביטוח הישן ולרכוש ביטוח חדש.

ביטוח חיים – כל מה שצריך לדעת!

עושים ביטוח חיים? עשו סקר שוק!; הפרש של עשרות אלפי שקלים בין חברות הביטוח