פיקדונות מובנים    

בנק אוצר החייל בפיקדון מובנה על מניות ישראליות בוול-סטריט; ההשקעה מוגנת, כמה אפשר להרוויח?

פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים

בנק אוצר החיים מציע פיקדון שקלי מובנה ל-18 חודשים. הריבית בפיקדון תהיה מותנית בעלייה ובתנודתיות סל ניירות ערך בעלי "קשר ישראלי" הנסחרים בארה"ב.

הסל יורכב מהמניות הבאות (כל מניה במשקל שווה) – Teva Pharmaceutical Ind. – ADR, Perrigo Co. PLC, Palo Alto Networks Inc, Mobileye NV, OPKO Health Inc, Mellanox, Verint Systems , Inc, VeriFone Systems Inc, CyberArk Software Ltd.

בבנק מפרטים את תנאי הפיקדון – "נקבע חסם עליון לכל מניה בשיעור של 30% מעל השער היסודי (שער הסגירה ביום 8.7.16). תקופת הבדיקה הינה בת  17 חודשים, החל מיום 9.7.16 ועד ליום 8.12.17, במהלכה ייבדק בכל יום שער הסגירה של כל מניה לעומת החסם העליון שלה.

"ביצוע מניה (יחושב בנפרד לכל מניה), קיימות 2 אפשרויות:

  • במקרה שכל שערי הסגירה של המניה במהלך תקופת הבדיקה יהיו נמוכים מהחסם העליון, ביצוע המניה יחושב כשיעור השינוי בפועל בין השער היסודי לבין השער החדש מנקודה לנקודה (למען הסר ספק, יתכן ביצוע מניה שלילי אשר יקטין את שיעור שינוי הסל).
  • במקרה שבמהלך תקופת הבדיקה אחד או יותר משערי הסגירה של המניה יהיה שווה/גבוה מהחסם העליון, יוחלף ביצועה בפועל של המניה בשיעור קבוע של 2% לכל תקופת הפיקדון (ללא קשר לביצוע המניה בפועל בתום תקופה מנקודה לנקודה, בין אם שלילי או חיובי).

שיעור השינוי של סל המניות הינו ממוצע חשבוני של כל ביצועי המניות כפי שחושבו (ביצוע בפועל או "השיעור הקבוע")".

ומה יהיה גובה המענק? ובכן, במידה ששיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה חיובי (גבוה מאפס) – הלקוח יזוכה במענק בשיעור של 45%  משיעור שינוי הסל. לפיכך המענק המקסימאלי האפשרי הינו עד 13.50% (לא כולל). אם שיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה שלילי (נמוך מאפס)/אפס – ייפרע הפיקדון בתום 18 חודשים ללא מענק.

חשוב להדגיש כי קרן הפיקדון מובטחת (כך מדגיש הבנק עצמו במסמכים על הפיקדון) וכן שהמענק יהיה צמוד לשער הדולר היציג).

אז האם מדובר בהשקעה מעניינת. בפועל, בהינתן שהריבית כיום אפסית, אזי החלופות, במילים עדינות, לא מי יודע מה. כלומר ההפסד מכך שלא בחרתם להשקיע באפיק הסולידי, נמוך (השקעה לשנה וחצי תניב לכם כמה עשיריות האחוז). אז אולי לא מדובר בפיקדון שיניב לכם תשואה מדהימה, אבל גם כמה אחוזים בודדים זה הרבה בעולם הפיננסי של היום, ואלו מספרים שהפיקדון יכול לעשות (לא בטוח כמובן)

היכנסו לפרטים מלאים על הפיקדון המובנה

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה