חדשות    

בנק לאומי ינהל תיקים דרך רובואדוויז

מאייר : אורקה

בנק לאומי, דרך חברה בת – וידאה,  ינהל תיקי השקעות דרך רובואדוויז. מדובר בפועל בניהול השקעות מקוון ואוטומטי – דרך "מכונות"/ רובוטים שיודעות את תמהיל התיק המועדף ללקוח, ופועלות במקביל לשינויים שמתרחשים בשווקים הפיננסים.

הכניסה לתחום תהיה לאחר קבלת האישורים הרגולטורים הרלוונטיים, כאשר לאחרונה התקבל רישיון ניהול התיקים מטעם רשות ניירות ערך.

לאחרונה פרסם גם  בנק ישראל הקלות המאפשרות פתיחת חשבון תיק השקעות מבלי להגיע לסניף, וזה כמובן מקל על הבנק לגייס לקוחות לתחום ניהול ההשקעות. על פי ההערכות וידאה תצא לשוק באוקטובר.

ניהול ההשקעות ייעשה כאמור באופן אוטומטי, אבל רק לאחר שייקבע פרופיל הסיכון והצרכים של הלקוח. הפעילות המקוונת תאפשר ניהול תיקים ללקוחות קטנים יחסית עם הון של כמה מאות אלפי שקלים ואף פחות. בשנה האחרונה, גופים גדולים – פסגות, מיטב דש ואקסלנס, נכנסו לתחום ניהול התיקים ללקוחות קטנים (גם עם 50 אלף שקל), כך שהתחום הזה, שבעבר לא היה בפוקוס של אף חברה, הפך לתחום תחרותי. רוב התיקים בסכומים האלו מנוהלים דרך קרנות נאמנות, לרבות קרנות נאמנות מחקות (מכשירים פאסיביים).

רובו אדוויז הוא ניהול אוטומטי של השקעות בעזרה וגיבוי של מערכות טכנולוגיות שבוחנות ועוקבות אחרי השווקים הפיננסים. המערכות סורקות את נתוני השווקים באופן שוטף, ובהמשך לקביעת סוג הלקוח ופרופיל ההשקעה שלו, קובעים את התמהיל ואת הרכב ההשקעות בפועל. כמו כן, הניהול הוא שוטף ודינמי ובמקביל לאירועים ושינויים בשווקים הפיננסים, המערכת מתאימה את ההשקעות בתיק ומשנה את הרכב ההשקעות.

הרובואדוויז הוא אחד מהתחומים הצומחים ביותר בעולם ההשקעות.

ניהול תיקים – כל מה שצריך לדעת

אלגו-טריידינג – מה זה? ואיך עושים מזה כסף!