כלכלה שיתופית    

גסטי – התוכנה שמנהלת לכם את Airbnb

מעודכן ל-02/2019

שני אחים מהקריות פיתחו את התוכנה שמנהלת עבורכם את הנכסים, ההזמנות והתשלומים דרך airbnb. 

נתחיל במה זה airbnb? אתר ואפליקציה שמאפשרים לכם לשכור חדר, דירה ברחבי העולם (במקום ללון במלון), וכן מאפשרים לכם לשכור חדר או דירה. במערכת הזו יש דירוגים – אתם יודעים למי אתם משכירים ואתם יודעים   ממה אתם שוכרים, כשהרעיון הוא (לרוב) לשכור ולהשכיר לתקופות יחסית קצרות.

אבל, זה לא תמיד פשוט לנהל את המערך הזה, במיוחד אם יש לכם כמה דירות להשכרה. כאן נכנס הפתרון של גסטי.

גסטי (Guesty) היא חברת סטארט-אפ ישראלית שפיתחה תוכנה המרכזת בממשק את כל השירותים לצורך ניהול השכרה של נכסים לטווח קצר. התוכנה מתחברת לשירותים כמו airbnb, בוקינג.קום ועוד, ומרכזת עבורכם את כל תהליך ניהול הנכסים, ההזמנות והתשלומים, התקשורת עם השוכרים וניהול תחזוקת הנכס.

התוכנה גם מבצעת אוטומציה עבור חברות הניהול, כמו הזמנת מנקה, ומציעה שירות מענה תמידי לפניות בנוגע לנכסים בכל ההיבטים דרך פנייה אחת.המערכת מסוגלת לסנן אורחים פוטנציאלים אוטומטית ולספק להם הנחיות ובהן דרכי הגעה, יצירת קשר וסיסמאות לאינטרנט האל-חוטי. לבעלי הנכסים התוכנה מספקת מידע והיבטים כלכליים.

אז החליטו שהם יכולים לעשות את העבודה הזאת עבור בעלי הנכסים.  הם מצאו חברים  שעשו השכרות לטווח קצר, והציעו להם את כל השירותים של הכביסה, הניקיונות והצ'ק-אין, במקביל ללימודים. כשראו שבאמת יש לזה ביקוש, הגישו מועמדות והתקבלו לאקסלרטור  Y COMBINATOR .

במהלך ההשתתפות באקסלרטור  גסטי החלה לספק שירות לקהל לקוחות הולך וגדל. החברה המשיכה לפעול בארצות הברית כמציעת תוכנה המיועדת לבעלי נכסים זאת עד 2015, ועדיין לא הצליח. באותן שנים חברות החזקה רבות הציעו שירותי ניהול בשטח, ובעלי נכסים העדיפו להשתמש בשירות שיוכל לתת מענה דחוף למשברים ולהיות נוכח בקרבת הנכס, והתוכנה לא סיפקה שירות זה.

אלא שהשניים נפגשו עם כל חברות ניהול הנכסים שהתחרו מולן וסיפרו שהמתחרות השתמשו במערכות ישנות, מה שאפשר להפוך את המתחרות ללקוחות ומכרו לחברות הניהול האחרות את הטכנולוגיה.  תמורת שיתוף בהכנסות.

התעשייה הזו של השכרת נכסים לטווח קצר, בנויה על שיתוף הכנסות, כמו גם Airbnb עצמה, בין היתר בגלל שהיא עונתית. במודל הזה, בעונות החלשות הלקוחות לא צריכים לשלם הרבה. כשההכנסות של הלקוחות גדלו, גדלו גם ההכנסות של החברהו.

כיום, לחברה אלפי לקוחות המנהלים בפלטפורמה למעלה מ-50 אלף נכסים ב-70 מדינות.  היא העלות הממוצעת של שירותי החברה עומדת על 3% מהפעילות, אך היא משתנה בהתאם לנפח הפעילות והשירותים הנדרשים. הכנסות החברה הגיעו ב-2018 לסכום של שמונה ספרות, אך היא אינה חושפת את הנתון המדויק. לדבריהם, בארבע השנים האחרונות החברה הכפילה את הכנסותיה מדי שנה, וגם את מצבת העובדים שלה. כיום גסטי מעסיקה כ-200 עובדים, ומחזיקה משרדים בתל-אביב, בלוס אנגלס, בברצלונה במנילה (פיליפינים) ובלבוב (אוקראינה). מעניין אם את המשרדים היא שוכרת ב-Airbnb

עיריית תל אביב רוצה לייקר את הארנונה על Airbnb פי שניים מדירות מגורים

תעריף ארנונה גבוה לדירות Airbnb