אחזקת דירה    

הטכנאי לא הגיע? המוצר לא הגיע? מגיע לכם פיצוי – הנה הפרטים המלאים

mhku
מעודכן ל-11/2018

הטכנאי לא הגיע? המוצר לא הגיע? מגיע לכם פיצוי. עד ספטמבר 2018, החוק הרלבנטי היה "חוק הטכנאים" – זה לא באמת חוק הטכנאים, זה הוראה בחוק הגנת הצרכן שמתייחסת לעיכוב הגעה של טכנאים –  טכנאים שאיחרו היו מחוייבים לשלם קנס (בהינתן תנאים מסוימים).

החל מאוקטובר 2018, בעקבות תיקון לחוק שעבר לאחרונה, התחולה של החוק תהיה מקיפה מאוד, ולא רק טכנאים שמאחרים יסבלו מקנסות, אלא כמעט כל שירות ומוצר שאתם אמורים לחכות לו בביתכם.

לפי החוק חברות נדרשות לתאם ביקור טכנאי עם הצרכן בטווח זמן של שעתיים, ובמקרה של איחור בשעתיים נוספות או יותר זכאי הצרכן לפיצוי של 300 עד 600 שקל. מדובר על פיצוי אוטומטוי – אתם, הצרכנים, לא צריכים להוכיח נזק. מספיק שאיחרו לכם בשעתיים כדי שתקבלו את הפיצוי הזה. אבל שימו לב, מדובר על איחור בשעתיים. אם לדוגמה תואמה לכם הגעה מ-9:00 עד 11:00 והטכנאי הגיע אחרי השעה 13:00 – מגיע לכם פיצוי. אם זמן האיחור מגיע לשלוש שעות ומעלה – הפיצוי יגדל ל-600 שקל.

עם זאת, יש כמובן נסיבות מקלות, כמו למשל – במקרה שהאיחור נבע מסיבות שנותן השירות לא ידע עליהן ולא יכל היה  לדעת עליהן, הצרכן לא זכאי לפיצוי ללא הוכחת נזק.

כמו כן, לא כל סוגי השירות יחוייבו מיידית בחוק. התיקון לחוק הגנת הצרכן (תיקון מספר 55) אושר ב-12 בספטמבר 2018 ומפרט את ההרחבה בהוראות שהיו קשורות בביקור טכנאי גם לנותני שירות נוספים. אך במקרים של בדיקות גז תקופתיות והובלה של סחורה, ייכנס התיקון לתוקף רק בפברואר 2019.