שוק ההון    

העסקה של טסלה: תרכוש את מקסוול טכנולוגיות ב-218 מיליון דולר

אלון מאסק

החברה הנרכשת היא חברת טכנולוגיה המתמחה  במכשירים שיכולים לאחסן ולזרז גלי אנרגיה בצורה יעילה

טסלה פרסמה כי היא מתכננת לרכוש את חברת האנרגיה Maxwell Technologies בסכום 218 מיליון דולר. התמורה תיעשה באמצעות רכישת 45.9 מיליון מניות, בשווי של 4.75 דולר למנייה. שווי ההצעה של טסלה גבוה ביותר מחצי שווי המניות הנוכחי של Maxwell Technologies, שמסתכם ב 3.07 דולר למניה. מניית מקסוול הגיבה לידיעה בזינוק של -50%.

מקסוול מתמחה במכשירים שיכולים לאחסן ולזרז גלי אנרגיה בצורה יעילה. בטוויטר שלו כי כתב אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה שהוא מעריץ את הטכנלוגיה וזו תוכל לשמש תשתית פורצת דרך לרכבים החשמליים של החברה. מאסק סיפר שבעבר תכנן לעשות את הדוקטורט שלו על הטכנולוגיה החדשנית.

לאחרונה דיווחה יצרנית המכוניות החשמליות שבראשה עומד אילון מאסק  כי כמות המזומנים בקופתה גדלה ל-3.7 מיליארד דולר וכי ההכנסות הוכפלו ברבעון הרביעי ליותר מ-7.2 מיליארד דולר.
כמו כן דווח שבחודש גידרה קרן ההשקעות של סעודיהאת כל המניות שלה בחברה (4.9%). כלומר, הקרן עדיין מחזיקה במניות אך כעת היא מבוטחת מפני ירידות במחירן.
טסלה (באנגלית: Tesla; לשעבר טסלה מוטורס) היא חברה אמריקאית העוסקת בייצור רכבים המבוססים על אנרגיית חשמל ואנרגיה היברדית, ופיתוח טכנולוגיות אנרגיה נקיות המוטמעות בכלי הרכב. רכב הדגל של החברה הוא דגם הרודסטר. מאסק. שם החברה הוא מחווה לממציא ניקולה טסלה .החברה פועלת יחד עם חברת טויוטה על פיתוח רכבים חשמליים, חלפים ומערכות הנדסה וייצור תומכות.