הלוואות    

הריבית על הלוואה דרך כרטיסי אשראי – עד 14%

כרטיס אשראי לילדים; קרדיט: pixabay

שוק האשראי החוץ בנקאי צמח בקצב מואץ בשנים האחרונות. חברות כרטיסי האשראי הנמצאות בשליטת הבנקים, מעניקות אשראי  בהיקף של מעל 14 מיליארד שק – מדובר על קצב גידול של 30% בשנה בכל אחת מ-7 השנים האחרונות. 

כל חברות כרטיסי האשראי המובילות – ישראכרט של בנק הפועלים; לאומי קארד של וורבונג פינקוס וכאל של דיסקונט והבינלאומי נמצאות במגרש של האשראי החוץ בנקאי .

תיק האשראי הצרכני של ישראכרט מתקרב ל-3 מיליארד שקל. כאל עם יק אשראי של קרוב ל-5 מיליארד שקל, ולאומי קארד עם תיק אשראי שקרוב ל-6 מיליארד שקל.

הריבית על ההלוואות

הריבית הממוצעת על ההלוואות בסימן עלייה. עם זאת חשוב להדגיש כי קיי פער גדול בין לווים שמשעבדים נכסים (בעיקר רכבים) ואז הריבית נמוכה יחסית לבין לווי שלוקחים הלוואה לכל מטרה ללא שיעבוד ואז הריבית גבוה. הריבית הממוצעת על הלוואות מחברות כרטיסי השאראי עומדת על כ-11%, אבל יש גם הלוואות ב-14%.

בלאומי קארד הריבית הממוצעת מתקרבת ל-9%;  בישראכרט הריבית היא כ-8.5%;  בכאל הריבית היא כ-10.5%.

הפעילות הזו היא אמנם הסגמנט הצומח ביותר בעסקי חברות כרטיסי האשראי, אבל עדיין רוב הרווחים מגיעים מהתחום המסורתי –  שימוש שוטף בכרטיסי אשראי כאמצעי תשלום. התחום המסורתי והרווחי הזהכבר מייצר מחזור פעילות של מעל 90 מיליארד שקל ברבעון – המון כסף! 

כרטיסי האשראי הם המקור העיקרי שלנו לתשלומי כספים. עם זאת, יש לחברות האלו חשש גדול שאפליקציות התשלום של הבנקים יתפסו להם נתח שוק (הרחבה – אפליקציות תשלום של הבנקים).

  הלוואה מבנק או הלוואה מגוף חוץ בנקאי? לא מה שחשבתם

 

קרדיט: .shutterstock

מה הריבית על הלוואות?