רכב ותחבורה    

הרישיון הישראלי כבר לא תקף בהמון מקומות. אז איך מוציאים רישיון בינלאומי?

מעודכן ל-01/2019

אם פעם משרד התחבורה פרסם רשימה של מדינות שמקבלות את הרישיון הישראלי, היום התמונה השתנתה והוא ממליץ על רישיון בינלאומי. איך עושים את זה?

הרישיון הישראלי כבר לא מספיק כדי לשכור רכב בחו"ל. גם במדינות שיש בהן הסכמים עם ישראל לא תמיד חברות ההשכרה ששות להשכיר לבעלי רישיון ישראלי שאינו עומד בכל התקנים.

אם בעבר פרסם משרד התחבורה שורת מדינות שמקבלות את הרישיון הישראלי, כיום הרשימה נעלמה ובמקומה המלצה להוציא רישיון בינלאומי. מצב זה איננו רק בעייתי בחברות ההשכרה אלא גם יוצר מצב שבו אפשר לקבל דוחות על נהיגה שלא ברישיון.

מחיר הנפקת הרישיון הבינלאומי הוא  20 שקל, ואפשר להנפיקו בכל תחנה שמפרסם משרד התחבורה באתרו.  לאחר שהגעתם לתחנת ההנפקה תתבקשו להציג רישיון ישראלי בר תוקף. אם הרישיון הוא זמני תיאלצו להמתין 14 יום  ממועד התשלום ואז להציג תעודה מזהה, תעודת זהות או דרכון. הרישיון הבינלאומי הוא לתוקף של שנה בלבד.

בעת שהותכם בחו"ל תצטרכו לקחת את שני הרישיונות, הן הישראלי והן הבינלאומי, אחרת הבינלאומי אינו תקף. אם  אתם נמצאים בחו"ל ומבקשים רישיון בינלואמי, תצטרכו לשלוח תמונה של הרישין הישראלי משני הצדדים, תעודת זהות או דרכון והצהרה כי אתם שוהים בחו"ל ולכן לא יכולים להוציא את התעודה המקורית.

רישיון רכב כבד בצבא יהיה תקף גם לאזרחות

רכיבה באופניים חשמליים – רק עם רישיון