חדשות    

יהיה או לא יהיה מיזוג: הרשות השנייה תתכנס לדיון על המיזוג בין רשת לערוץ 10

תמונה:PIXABAY

בישראל כמו בישראל, רגע לפני המועד שנקבע לתחילת השידור המשותף של הערוצים – ערוץ 10 ורשת, הרשות השנייה חייבת לקבל החלטה אם היא מאשרת את המיזוג או מתנגדת לו. 

לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, אישרה את המיזוג, הדיון של הרשות השנייה צפוי להיות פורמלי בלבד.

המועצה  נתנה אישור עקרוני למיזוג, שהותנה בהצגת מתווה. לפי ההערכות, כל חברי המועצה, מלבד היו"ר יוליה שמאלוב-ברקוביץ', תומכים במיזוג בין הערוצים. למרות התנגדותה, שמאלוב-ברקוביץ' הודיעה שתכנס את המועצה לפני התאריך הסופי – 12 בינואר.

שמאלוב- ברקוביץ טענה כי החלטת הרשות להגבלים עסקיים לקחה זמן ממושך,  ומשזו ניתנה, "החלטנו לכנס ישיבת מועצה מיוחדת כבר מחר כדי לדון במיזוג".

הלפרין, אישרה את המיזוג בהמשך לבדיקה שהעלתה שבלעדיו יש סבירות גבוהה שערוץ עשר יסגר, מה שיעלה את הסיכון לפגיעה בתחרות בשוק הטלוויזיה ובציבור.

להערכת הלפרין, יציאת ערוץ 10 היתה מביאה להיעלמותה של אחת משתי חברות החדשות המרכזיות בטלוויזיה, כך שהייתה נשארת חברת חדשות מרכזית יחידה. בשל מסקנה זו, הרי שאישור המיזוג עדיף מבחינה תחרותית על התנגדות למיזוג, למרות הפגיעה התחרותית האפשרית שטמונה בו. אישור המיזוג הנוכחי ניתן גם הוא בתנאי שרשת תמכור את אחזקותיה בחברת החדשות הישראלית בה היא מחזיקה במשותף עם שידורי קשת, וזאת בטרם ביצוע המיזוג".

הלפרין אישרה גם את המתווה למכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת, שהוצג כחלק מהמתווה למיזוג עם ערוץ עשר.

ראשי ערוץ 10 ורשת מעוניינים להעלות את הערוץ הממוזג ביום בו צפוי שידור הפרק הראשון של "האח הגדול VIP,  אך כלל לא בטוח שהמיזוג יצא לפועל במועד הרצוי להם, בגלל השלמה של פרוצדרות משפטיות שיוכלו להתבצע רק לאחר קבלת האישור מהרשות השנייה.  

 

הממונה על ההגבלים – אין בעיה של תחרות במערכת הבנקאית, אבל מנסים לשפר…

הרפורמה במשק החשמל יוצאת לדרך – יותר תחרות בתמורה לשלמונים לעובדים