תיירות    

השיטה שמעצבנת את חברות התעופה: ככה תשיגו טיסות מוזלות!

מעודכן ל-03/2019

החלטתם שאתם מוזילים את הטיסה באמצעות ירידה בקונקשן? אתם חשופים לסנקציות ולתביעות וגם מעצבנים נוסעים אחרים

בשנים אחרונות יש שיטה להוזלת הטיסות שמעצבנת את חברות התעופה, שיטת הערים הנסתרות: כשרוצים לטוס ליעד מסוים, מזמינים טיסה שכוללת עצירה ביעד נוסף – אבל לא עולים על הטיסה משם. הרבה פעמים טיסות שכוללות עצירה נוספת יהיו זולות בהרבה מאשר טיסות ישירות. הסיבה לכך היא ביקוש  מול ההיצע והתחרות על היעד – גם אם בפועל מדובר בטיסה נוספת.

לדוגמה, המחיר לטיסת דלתא איירליינס בכיוון אחד מתל-אביב לוושינגטון, כולל עצירה בנמל התעופה JFK ניו-יורק, הוא כ-1,750 דולר; ואילו אותה הטיסה ישירות לניו יורק  עולה כ-1,950 דולר. .

יותר ויותר טסים גילו את השיטה בעולם כולו. באתרים מנסים להימנע מכך ולא להציע לנוסעים ערים נסתרות.  החיפוש לרוב נעשה באופן ידני ועם השוואת מחירים רגילה לכל דבר. הרבה פעמים זה נעשה כשעצירת הביניים ביעד פופולרי וטיסת ההמשך היא ליעד לא פופולרי. אבל יש גם סיכונים

בין הסיכונים:: סנקציות נגד הנוסעים,  ביטול של שאר מקטעי הטיסה או סילוק מתוכניות הנוסע המתמיד ואי-מימוש ההטבות שנצברו. יתרה מזאת, מי שנוסע בשיטת "ערים נסתרות" באופן קבוע עלול להיכנס לרשימה שחורה.  וגם חוקי התעופה בחלק ממדינות אירופה קובעים כי נוסע שלא יופיע לטיסה צפוי לשלם עלות נוספת שנעה בין 300 ל-1,000 אירו, לפי המחלקה ולפי מרחק הטיסה.

אם נוסע נוסע לכיון אחד ולא מגיע למקטע האחרון, לחברות התעופה אין יכולת להעניש אותו. לכן, לאחרונה, כפי שדיווחנו בהון, חברת התעופה לופטהנזה תבעה נוסע בסכום של למעלה מ-2,000 אירו לאחר שלא התייצב לטיסת המשך שרכש מראש,בגין הנזק שנגרם לה. בינתיים נדחתה התביעה אבל מוגש ערעור.

למה זה לא ביטול "רגיל"?

שינוי המקטע כולל בחובו גם שינוי במחיר, וזו התמורה שהוא מקבל עבור מחיר זה.לא רק נוסעים חשופים לסנקציות ותביעות משפטיות אלא  גם סוכני נסיעות.

למה לא לנסוע לערי רפאים?

בטווח הארוך אם יותר אנשים בוחרים בשיטה זו , היצע המושבים קטן והנוסעים האחרים משלמים יותר. אם אתם דואגים רק לכיסכם, זה גם יוביל להתייקרות הטיסות בכלל, בשל ההפסדים של חברות התעופה על המושבים היקרים יותר.

כמו כן כשנוסע לא מגיע לטיסה, הטיסה מתעכבת וצריך להמתין לכם אף שכלל לא תגיע. ואם זה לא משכנע אתכם, דעו שלחברת התעופה אין כל אחריות על מטענים אלא רק ליעד הסופי. וכאמור, אתם לא פוגעים רק בחברות התעופה, בצוות ובנוסעים האחרים אלא גם אתם חשופים לסנקציות ולתביעות. אז משתלם להתחשב.

 

נוסע ניסה לחסוך כסף על טיסה. לופטהאנזה תובעת אותו

טיסות ישירות להודו – מהיר וזול

 

איך להוזיל את הטיסה לחו"ל?