משפט    

התבטלה צוואה שחתמה אם במצב סופני

מעודכן ל-01/2019

השופטת קבעה כי לאח הבכור הייתה השפעה על האם והוא זה שיזם את עריכת הצוואה למעשה

בית משפט בראשון לציון דחה  בקשה לאישור צוואה שבה נמסר כל הרכוש לבן הבכור, והבן הצעיר נושל ממנה. השופטת קבעה שהבן הבכור השפיע על אמו בימיה האחרונים שעה שלא הייתה כשירה לעשות כן. האח הצעיר טען שהבכור השפיע עליה באופן לא הוגן כשהיה מעורב באופן פסול בעריכת הצוואה. לטענתו, נישולו מהצוואה מחוסר כל היגיון כי הייתה לו מערכת יחסים קרובה עם אמו. לטענתו, לאח השני הייתה מערכת יחסים מעורערת עם האם כולל אלימות פיזית מצד הבן.

לטענתו, האח חזר להיות איתה בקשר בימיה האחרונים וניצל את תלותה הפיזית וקשייה הקוגניטיביים כדי להחתים אותה על צוואה חסרת שחר שלא הייתה חותמת עליה מיוזמתה בדעה צלולה. הבכור הכחיש את טענות האח הצעיר כלפי אלימות, וטען שאלימות הייתה רק מצד האב כלפיו וכלפי אמו. עוד אמר שתמך באמו ואמו הייתה מעוניינת להוריש לו הכול כיוון שידעה שעקב התנכלות האב על רקע הנטיות המיניות של הבן יישאר לבדו ללא משפחה.

השופטת קבעה שגם אם אין ראיה שהמורישה לא הייתה כשירה, הנסיבות מראות על השפעה לא הוגנת של הבכור, משום שבמועד עריכת הצוואה האם הייתה מאושפזת במצב סופני, כך שלא יכלה לגשת מיוזמתה לעורך הדין. ואף הקשר בין עורך הדין לאם נעשה ביוזמת חבר של הבכור, שהיה עד לצוואה.

כמו כן ציינה השופטת כי הבכור השתלט על הטיפול בה והמתין מחוץ לחדר האם כדי שלא יפריעו לה בעריכת הצוואה. עוד נמסר כי היו סתירות בין עדות העד לעדות עורך הדין, וחיזוק נוסף נמצא ביוזמה של האח  הבכור לקחת אותה לבנק ולהעביר לו 600 אלף שקל בעודה מרותקת לכיסא גלגלים. הבכור חויב בהוצאות משפט על סך 60 אלף שקל

קשישה כתבה על דף במחברת שהיא מורישה דירה לחברתה, המשפחה ערערה

מי מקבל את כספי הפנסיה כשהמבוטח נפטר? כדאי לבדוק ואפשר לשנות

ירושה – איך להעביר נכון את הנכסים לדור הבא?