תיירות    

וינה בהישג ידכם: טיפים לחיסכון במהלך טיול לבירת אוסטריה

וינה היא מהערים האירופאיות הקלאסיות והיפות ביותר שיש. זוהי עיר שהיופי בולט כמעט בכל פינה בה, כשרשימת אתרי החובה בהחלט מרשימה: ארמונות (למשל ארמון שנבורן, ארמון הופבורג או ארמון בלבדר), רובע מוזיאונים אטרקטיבי מאד, בית אופרה, תיאטרון לאומי, שווקים אותנטיים (המרכזי הוא נשמרקט), רובע יהודי – והרשימה עוד ארוכה. כל אלה הופכים את הרעיון של טיול בוינה למצוין.

הבעיה היא שלאוסטריה בכלל ולוינה בפרט יש תדמית יחסית יקרה. למרות שמחיר הבסיס גבוה ביחס ליעדים רבים אחרים בעולם, כיאה למערב אירופה, כן יש כיום דרכים לחיסכון במהלך טיול בוינה. אפילו חיסכון משמעותי.

הכל מתחיל בטיסות

טיסות לוינה הן נקודת ההתחלה של כל טיול בבירת אוסטריה. בדומה ליעדים אחרים, גם כאן התמונה בשנים האחרונות היא די מעודדת. מגוון הטיסות לרוב היעדים בעולם עלה והביא לתחרות בריאה, שהמשמעות שלה היא הוזלת מחירים. טיסות סדירות לוינה בגדול מבצעות כיום אל על ואוסטריה איירליינס. בשתי החברות האלה, ובעיקר בחברה האוסטרית, ניתן ליהנות מהוזלה משמעותית של המחיר אם מזמינים את הטיסה חודשים טרם המועד שלה. זאת מכיוון שהמחירים של הטיסה נוטים לעלות ככל שהמועד שלה מתקרב וככל שהמושבים במטוס הספציפי נתפסים. המחיר תלוי במידה רבה במועד בו טסים, עם פערים של עשרות אחוזים בין תקופות התיירות (הקיץ או לחלופין החורף, במקרה של סקי) לבין התקופות הרגועות יותר.

טווח המחירים של טיסות לאוסטריה לכן הוא די רחב. אם יש לכם מזל, תוכלו למצוא טיסות זולות מאד במחירים של כ-250-300 דולר לשני הכיוונים (בעיקר מחוץ לעונה). מחיר סביר של טיסות הוא כ-400-500 דולר, והוא נפוץ במידה רבה בטיסות השכר של החברו ת הישראליות והבינלאומיות. מצד שני יש טיסות רבות שהן יקרות יותר, כולל כאלה שמתקרבות לרף ארבע הספרות, בדולרים. ניתן לבחור בטיסות לואו קוסט או בטיסות עם עצירת ביניים כדי להוזיל את המחיר, כאשר במקרה השני מומלץ לוודא שהעצירה ביעד הביניים לא ארוכה מדי ושפער המחירים שווה את ההמתנה בשדה התעופה.

מלונות בוינה

המשתנה המרכזי השני במשוואה של טיול בוינה הוא המלון בו שוהים, וזה נכון בין אם מבקרים בוינה בלבד למשך מספר ימים (ניתן בכיף לבלות בה חמישה ימים עד שבוע) ובין אם רוצים לשהות בה פרק זמן קצר יותר – ולאחר מכן להגיע לאזורי הטבע של אוסטריה. מחיר המלונות של וינה הוא די גבוה בסטנדרטים שאנחנו מכירים, אבל יש מספר כללי אצבע שיכולים להוזיל עבורכם את המחיר.

הכלל הראשון הוא שהמחיר של מלון בוינה תלוי במיקום שלו בעיר, כאשר יש חלוקה ל-23 רובעים. האזור המבוקש ביותר – שהוא גם היקר ביותר – הוא העיר העתיקה (מרכז וינה). רבים מהאנשים יעדיפו לשהות במרכז גם אם זה אומר שעלות השהות שלהם במלון תהיה יקרה יותר. גם רובעים מספר 2, 3 ו-7 נחשבים למבוקשים ולכן גם ליקרים בהתאם. כדי להוזיל את המחיר אתם יכולים להתרחק מהם ולהתבסס על התחבורה הציבורית הדי יעילה של וינה, אבל כן צריך לקחת בחשבון את עלות הנסיעה בה, את הזמן שמבזבזים מדי יום ואת הפגיעה האפשרית בחוויה מהטיול (כי בדרך כלל זה מהנה ונוח יותר להימצא במרכז העניינים).

דרגת המלון משפיעה מן הסתם על המחיר שלו. רוב האנשים מגיעים לוינה כדי לראות את העיר ולא על מנת לשהות במלון, ולכן ניתן להסתפק בדרך כלל במלונות פשוטים אבל נוחים לשהות: וינה היא לא העיר בה מומלץ לחפש מלונות בדרגת חמישה כוכבים. פרמטר נוסף שצריך להיכנס לתוך המשוואה הוא המועד בו מבקרים בוינה, כשגם כאן (בדומה לטיסות) עשוי להיות פער משמעותי במחירים בין המועדים המבוקשים יותר לאלה שפחות.

רוב המלונות של וינה יגיעו עם תג מחיר של כ-100-150 אירו ללילה, כשמעטים מהמלונות יהיו בעלי מחיר דו ספרתי ללילה. יש גם מלונות שיצריכו מכם לשלם 150-300 אירו ללילה, אפילו יותר. אנחנו ממליצים לכם לבחור במלונות הנמצאים פחות או יותר באמצע מבחינת המחירים שלהם, עם שאיפה לכ-100 אירו לחדר ללילה.

אטרקציות בוינה

וינה היא עיר שמגיעים אליה כדי להתרשם מיופיה, תוך כדי ביקור בכמה שיותר אתרים מבין ההיצע הרחב מאד שהיא מספקת לתיירים. מהפארקים ומהכיכרות ניתן להתרשם בהליכה רגלית, שלא עולה כמובן כסף. אלא שרוב האתרים האחרים בהם נהוג לבקר במהלך טיול בוינה – ארמונות, מוזיאונים וכדומה – כן יצריכו תשלום. ניתן להוזיל אותו במספר דרכים. האופציה הראשונה היא לברר מהי ההנחה שמעניק המקום עבור אוכלוסיות מוגדרות של מבקרים, כאשר ילדים, סטודנטים, אנשים מבוגרים ועוד עשויים לקבל הנחות של אחוזים נכבדים מהמחיר – קחו בחשבון שקבלת ההנחה תצריך הצגת מסמכים מתאימים, ושלא תמיד מה שמקובל אצלנו יהיה תקף גם באוסטריה (לא כל המקומות בוינה מקבלים למשל כרטיס סטודנט ישראלי, להבדיל מכרטיס אירופאי).

לכל אטרקציה תיירותית באוסטריה יש את החוקים שלה, אותם אנחנו ממליצים לכם לברר לפני שאתם מבקרים בה. ארמון בלוודר, אם לוקחים דוגמא אחת מני רבות, מציע מספר סוגי כרטיסים וכן הנחות על כל אחד מהכרטיסים. הכרטיס הנפוץ ביותר הוא כרטיס המקנה כניסה לחלקים העליונים וגם התחתונים של הארמון, כאשר הכרטיס משולב חוסך מספר אירו ביחס לכרטיסים נפרדים. נכון לחודש יולי 2017 מחיר הבסיס למבוגר הוא 20 אירו, אבל יש הנחה לאנשים מעל גיל 65 (17 אירו), לילדים ובני נוער עד גיל 18 (17 אירו גם כן) ועוד. לפעמים את ההנחה או אפילו הכניסה חינם ניתן לקבל בתאריכים מיוחדים. בית העיירה המיוחד של וינה, לדוגמא, מציע סיורים מודרכים ללא כל תשלום בשעות הצהריים בימים שני, רביעי ושישי. אנחנו ממליצים לכם להיכנס לאתר האינטרנט של כל מקום בו אתם אמורים לבקר (או לרכוש מראש ספר על וינה), לראות מהם אותם "תנאים מיוחדים", אילו הנחות ניתן לקבל ובאילו מועדים. יכול להיות שבדרך זאת תוכלו לחסוך סכומי כסף נכבדים בהחלט.

בדומה לערים תיירותיות אחרות גם בוינה יש כרטיסי הנחות, כאשר הפופולארי ביותר וככל הנראה גם המומלץ ביותר הוא Vienna Pass. הכרטיס מקנה הנחה משמעותית או כניסה חינם לאתרים מהמיטב שיש לבירת אוסטריה להציע, נסיעה חינם בתחבורה הציבורית בעיר וגם עלייה וירידה חופשית מאוטובוס התיירים. את הכרטיס ניתן לרכוש לתקופה של יום אחד, יומיים, שלושה ימים או שישה ימים, כאשר המחיר שלו מתחיל מכ-60 אירו (ילדים בגילאי 6-18 משלמים כחצי מחיר). זהו סכום שיכול לחסוך לכם לא מעט כספים, אבל מנגד סכום לא מבוטל שצריך לקחת בחשבון. לכן מומלץ לתכנן מראש מסלול כללי של טיול בוינה, לבחור מקומות שרוצים לבקר בהם ולראות עד כמה הכרטיס יהיה חסכוני עבורכם. מי שרוכש את הכרטיס אבל לא מנצל אותו עד תום מבזבז כאן למעשה כספים.

למדריכי תיירות נוספים לחצו כאן