ביטוח    

חברות הביטוח מאמצות מכירה ישירה ללקוחות – למה זה עדיף לכם מאשר לעבוד מול סוכן ביטוח?

מעודכן ל-10/2018

חברות הביטוח עד לפני מספר שנים עבדו רק מול סוכני הביטוח. אם רציתם לעשות ביטוח במגדל, בכלל, בהפניקס, במנורה, הייתם צריכים לעשות ביטוח דרך סוכן ביטוח שמורשה לעבוד מול החברות האלו. זאת היתה השיטה במשך עשרות שנים והשיטה הזו השתנתה.

בעקבות ההצלחה הגדולה של חברות הביטוח הישיר, לרבות ביטוח ישיר, ו-AIG, חלה ירידה גדולה במרווחים של חברות הביטוח ושל סוכני הביטוח.

כתוצאה מהתחרות, התייעלו חברות הביטוח בתהליך המכירה של מוצרי הביטוח השונים – ביטוח חיים, ביטוח רכב , ביטוח נסיעות לחו"ל, ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי ועוד. החברות החלו למכור ביטוחים אלו באופן ישיר ללקוחות, כלומר בלי תיווך של סוכן הביטוח.

לחברות זה מצוין – ככה הן חוסכות את העמלה הגדולה שהן משלמות לסוכן הביטוח – עמלה של עשרות אחוזים מהפרמיה. ללקוחות – אנחנו – זה גם מצוין, ככה חברות הביטוח מספקות לנו ביטוחים במחירים נמוכים בהרבה מבעבר, ואף תחרותיים[ בחלק מהמקרים, מול חברות הביטוח הישיר.

 ועדיין – רוב שוק הביטוח נעשה דרך סוכנים. זה לא יחזיק עוד הרבה זמן (ראו כאן הרחבה על מדריך סוכן הביטוח). התפקיד הזה נמצא באמצע שינוי משמעותי, לצד מעבר לתהליכי מכירה ותפעול דיגיטליים.

עם זאת, קשה לעזוב את סוכן הביטוח שאתם איתו כבר עשרות שנים. יש משהו בקשר האישי, וביכולת של סוכן הביטוח שלא קיים בחברת הביטוח הגדולה – אתם מקבלים שירות אישי ממישהו שאתם מכירים – השאלה מה המחיר בגין השירות הזה.

ככל, ביטוחים שהם סטנדרטיים או קרוב לסטנדרטיים – ביטוח רכב, ביטוח חיים, לא דורשים מעורבות של סוכן ביטוח. במקומות כמו ביטוחי בריאות, ייתכן שסוכן הביטוח יכול לתת לכם עזרה מקצועית. אבל זה בדיוק העניין – סוכן הביטוח, הוא כבר לא בעיקר איש מכירות, התפקיד שלו בעידן הדיגיטלי הוא לתת ערך מוסף – שירות לצד תפעול, לצד ייעוץ ומומחיות.

מי שהשירות, והמומחיות והמקצועיות של הסוכן חשובים לו, ימשיך לעבוד מול סוכן הביטוח. מי שחושב שהוא יודע לבחור בעצמו את הביטוח הראוי, ובמקרים רבים כאמור זו לא תורה מסיני – יש חלופות ואתם צריכים לבחור את החלופה המתאימה לכם, יכול לעשות זאת לבד ( כאן תוכלו למצוא מדריכים בביטוח חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח בריאות)

על כל פנים, כיום, חברות הביטוח מספקות את הכל בעצמם באופן ישיר. הבעיה שהן לא מפרסמות זאת ולא פונות אל הצרכנים באופן ישיר. כדי לקבל מהן ביטוח אתם צריכים לפנות אליהם. זה יכול להשתלם.