זכויות עובדים    

חיילים וחיילות נוסעים חינם ברכבת – בכל מצב?

חיילים וחיילות זכאים לנסוע ברכבת בחינם, אבל זה כמובן כפוף להצגת "אישור" מתאים, כמו תעודת חוגר, תעודת קצין, תעודת נגד. שימו לב אין התייחסות לחיילי מילואים.

בפועל, הזכאים לנסיעה חינם הם – חיילים וחיילות בשירות חובה; חיילים וחיילות בשירות קבע; חיילים וחיילות בשירות ללא תשלום (של"ת).

 מעבר לכך, הזכאות לנסיעה בחינם ברכבת ישראל מחייבת לבישת מדי צבא מלאים. עם זאת, יש יוצאים מהכלל – חיילים וחיילות המחזיקים באחד מהמסמכים הבאים לא מחוייבים ללבישת מדים –  תעודת לוחם;  אישור נסיעה בלבוש אזרחי (תעודה 327); תעודת נהג מבצעי; תעודה המעידה על שירות ללא תשלום.
כמו כן, במהלך סופי השבוע– החל מיום חמישי בשעה 23:59 ועד למוצאי שבת בשעה 03:00 (בלילה שבין שבת לראשון), רשאים כלל החיילים והחיילות לנסוע ברכבת, ללא תשלום, גם בלבוש אזרחי. אך כאמור יש להציג תעודה.
בפועל, יש להצמיד את התעודה לצג האלקטרוני המותקן על שערי המעבר לרציפי הרכבת. אין צורך להנפיק כרטיס נסיעה לרכבת. ביציאה, כמובן ששוב יש להצמיד את התעודה לצג האלקטרוני – אסור שלא להצמיד את התעודה לצג בכניסה וביציאה, וחייל שייתפס על ידי פקח עובר עבירה ופרטיו ימסרו למשטרה הצבאית.

הנסיעה בחינם היא בכל הקרונות ברכבת למעט  נסיעה בקרון שמור (מקום שמור) שכרוכה בתוספת תשלום.

אם אין לכם תעודה מעודכנת – צריך לפנות לשלישות ויפיקו לכם במהירות.
לשאלות בקשר לתנועה ברכבת ולרכבת בכלל –  מדור תחבורה ציבורית בין השעות 08:00-17:30 בטלפון 03-9725220 או במייל  – [email protected].
בימי ראשון בבוקר פועל שירות הסעות לחיילים וחיילות מתחנות הרכבת אל קריית ההדרכה (עיר הבה"דים). לפרטים נוספים, ראו באתר רכבת ישראל.
ועוד הטבה לחיילים וחיילות – פטור מתשלום בנסיעה באוטובוסים