חדשות    

יוכפל מספר העובדים בחברות הזרות בענף הבניה

קבינט הדיור אישר היום את הצעתו של שר האוצר משה כחלון, הגדלת מכסת העובדים אותם יוכלו חברות הבניה הזרות הפועלות בישראל ל-12 אלף. ההחלטה התקבלה בהתאם להחלטת הממשלה להביא עובדים זרים לטובת האצה וקידום הבניה בישראל. ממשרד האוצר נמסר כי מטרת המהלך היא הגדלת היצע הדיור עבור הזוגות הצעירים ומחוסרי הדיור. זאת, לצורך הקטנת הפער בין הביקוש לדיור לבין היצע הדירות הקיים.

על פי ההחלטה יוגדל מספר העובדים המיועדים לעבודה בחברות זרות מ-6,000 ל-12,000. עובדים אלו יעבדו בחברות זרות נוספות אשר יפעלו בישראל במשך חמש שנים, ואשר עמדו בכל תנאי משרד הבינוי והשיכון.

לכל אחת מהחברות הנוספות תינתן האפשרות להביא לישראל עד 1,000 עובדים זרים לצורך העסקתם בעבודות "רטובות" בלבד בפרוייקטים של בניה למגורים בשיטת כל הקודם זוכה. חברות אלו יוכלו לשתף פעולה עם חברות בניה מקומיות.

במשרד האוצר סבורים כי הכנסת חברות ביצוע בעלות נסיון בבניה איכותית וברמות פריון גבוהות צפויה להביא להגדלה של מספר הדירות הנבנות בישראל. לטענת משרד האוצר, משך הבניה של דירה למגורים צפוי להתקצר עקב שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לבינוי מתועש.

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "נמשיך לפעול בכל הכח ובכל הכלים העומדים לרשותנו בכדי לאפשר לכל זוג צעיר בישראל להגיע לדירה במחיר סביר".

אתמול, במסגרת תדרוך עתונאים אודות המדיניות המוניטרית, הביעה נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, דאגה מההאטה החדה בהתחלות הבניה וקראה למעורבות ממשלתית בנושא. היא ציינה כי נרשמת האטה משמעותית בהשקעה בבנייה למגורים.

הנתונים משוק העבודה לגבי ענף הבניה הם מעורבים. מחד חלה ירידה בשעור המשרות הפנויות ובקצב גידול שכר העובדים ומאידך חברות הבניה מדווחות על קושי בגיוס עובדים ועל מחסור בעובדים מיומנים.