הלוואות    

כאל נותנת הלוואה לכל מטרה; הריבית המקסימלית – 16.4%

מעודכן ל-01/2019

חברת כרטיסי האשראי, כאל, מאפשרת ללקוחות כל הבנקים (גם ללקוחות שאין להם כרטיס אשראי של החברה) לקבל הלוואה חוץ בנקאית.

כל חברות כרטיסי האשראי שפעם היו ממוקדות בהפקה ותפעול של כרטיסי האשראי הפכו בעשור האחרון לספקיות אשראי והן משווקות לנו הלוואות. לרוב מדובר בהלוואות של עשרות אלפי שקלים להחזר בתשלומים (עד 50 תשלומים) ובריבית גבוהה יחסית לעומת הריבית בבנקים.

אז נכון, רבים שמלוקחי ההלוואות בחברות כרטיסי האשראי לוקחים הלוואה כתוספת לאשראי שיש להם בבנק, ועדיין – כדאי עשות סקר שוק ולמצוא את הריביות הנוחות יותר. אגב, אתם יכולים וליתר דיוק – צרייכם, לבדוק את כל חברות כרטיסי האשראי, לא דווקא את החברה שאתם לקוחות שלה (בתחום הכרטיסים) וכדאי גם לבדוק חברות חוץ בנקאיות נוספות.  

בכל מקרה,  ההלוואה בכאל היא עד ל-50 אלף שקל. מדובר בהלוואה לכל מטרה (לימודים, שיפוץ, אירוע, טיול וכו') עם אפשרות לפריסה רחבה של עד 60 תשלומים. ההלוואה תועבר לחשבון הלווה תוך 3 ימי עסקים מיום אישורה, לרוב אפילו מהר יותר.  החברה אמנם לא מסרה פרטים על הריבית בהלוואות אלו, אבל גובה הריבית הממוצעת בהלוואות של חברות כרטיסי האשראי היא כ-10%, ובכאל מדגישים כי הריבית המקסימלית היא 16.4%.

על כל פנים, אם מדובר בהלוואה למטרת רכישת רכב והרכב ישועבד, אזי הריבית על ההלוואה תהיה נמוכה במיוחד. בכאל מציינים כי הריבית המינימלית היא 4.6%, עם זאת, ממוצע הריבית בהלוואות לרכישת רכב היא כ-6%.

הלוואה חוץ בנקאית – איך לוקחים? ממי לוקחים? כל מה שצריך לדעת