מדריכי דירה ומשכנתא    

"כאן גרים" ביחד סטודנטים וקשישים

. תכנית “כאן גרים” של המשרד לשיויון חברתי והתאחדות הסטודנטים, משדכת בין סטודנטים שרוצים לחסוך את עלויות שכר הדירה,  לבין אזרחים ותיקים שזקוקים לקצת חברה. רעיון מצויין, עם הצלחה בשטח – ככה הסטודנטים חוסכים כסף, והקשישים מרוויחים חברה צעירה וביטחון.  

לא קל להיות סטודנט בישראל.  שכר לימוד, שכר דירה ועוד אין סוף הוצאות אחרות, וכמובן- הלימודים עצמם, הופכים את המרוץ לתואר למשימה לא פשוטה בכלל.

עוד מגזר שמתמודד עם לא מעט קשיים, הם האזרחים הותיקים. כמעט חצי מהקשישים בארץ  גרים לבדם, והבדידות יכולה להיות קשה, ולהפוך את חיי היום יום לאפורים ומשמימים. תכנית "כאן גרים" מנסה לתת מענה לצרכים והקשיים של שתי האוכלוסיות, ומציעה לסטודנטים מגורים ללא עלות, תמורת אירוח חברה לאזרחים ותיקים.

איך זה עובד?

תמורת מגורים בבית הקשיש או הקשישה, הסטודנטים מתחייבים ל-5 שעות שבועיות של פעילות משותפת, ותשלום של 300 ש"ח בחודש עבור הוצאות מגורים. הפעילות המשותפת יכולה להיות ארוחת בוקר, שיחה, הליכה קלה מחוץ לבית, או כל פעילות אחרת המתאימה לשניהם. בנוסף מקבלים הסטודנטים מלגת לימודים שנתית ממשרד הבינוי והשיכון בסך 8,000 ש"ח. המלגה משולמת בשני מועדים – בסוף סמסטר א' ובסוף סמסטר ב'.

איך מתקבלים לתכנית?

קודם כל, עליכם להירשם לתכנית.  אזרחים ותיקים יכולים להירשם בטופס הרשמה מקוון, או לפנות אל מוקד הפניות במשרד לשוויון חברתי (המשרד לאזרחים ותיקים) בטלפון 8840*. סטודנטים המעוניינים להשתתף בתכנית יכולים להירשם בטופס הרשמה מקוון, או לפנות להתאחדות הסטודנטים בישראל.

אם תמצאו מתאימים, יצרו איתכם קשר בטווח של חודשיים מהיום שנרשמתם. סטודנטים יקבלו זימון לראיון במייל, אזרחים ותיקים יקבלו שיחת טלפון למספר הטלפון שסיפקו בהרשמה.

בשלב הראשון, רכז התכנית יראיין את הסטודנט או הסטודנטית. בשלב השני מחפשים אחרי אזרח ותיק מתאים, ועורכים מפגש לתיאום ציפיות, הכרות ראשונית ובדיקה האם יש כימיה. אם עברתם את שני השלבים הראשונים, בפגישה השלישית יחתמו הצדדים על חוזים. השלב השני הוא שקובע אם התקבלתם לתכנית, ומעבר לשלב הבא. רק אחרי חתימה על חוזה, תהיו זכאים למלגה ולמגורים. ההתאמה בין הסטודנטים למבוגרים היא קודם כל על בסיס מגדרי, כך שלא יהיה מצב שסטודנטית תגור עם אזרח ותיק, ולהפך.

גם עבור האזרחים הותיקים, הקבלה לפרויקט כוללת שלושה שלבים. בשלב הראשון יערך ראיון טלפוני עם הרכז, אחריו יגיע הרכז לביקור בית, כדי להכיר את האזרח הותיק, ולוודא שהבית מתאים למגורים משותפים עם סטודנט. השלב השלישי כולל מציאת סטודנט או סטודנטית מתאימים, וחתימה על החוזים. המגורים המשותפים הם לתקופה של מינימום 9 חודשים עד שנה. במידה ושני הצדדים יהיו מעוניינים להמשיך בתכנית ביחד, רכזי התכנית יכולים לאשר זאת על פי שיקול דעתם.

כל סטודנט שישתתף בתכנית יעבור הכשרה על-ידי התאחדות הסטודנטים בישראל, כדי להבין טוב יותר מה זה אומר לגור עם אזרח ותיק, מהם הצרכים שלו, ואיך להעלות את הסיכויים שהשידוך הזה יהיה מוצלח.

לפרטים נוספים, אפשר להיכנס שאלות ותשובות על התכנית באתר התאחדות הסטודנטים בישראל.