מדריכי דירה ומשכנתא    

כמה עולה דירה בשכונת מרום נווה ברמת גן?

מעודכן ל-03/2018

כמה עולה דירה בשכונת מרום נווה ברמת גן?

לפני מספר חודשים השיקו משרד האוצר יחד עם המרכז למיפוי אתר הכולל מידע מקיף על תחום הדיור, לרבות מידע על מחירי הדירות. מקור הנתונים הוא מרשות המיסים – מוכרי הדירות מחויבים לדווח על העסקאות לרשות המס שמפרסמת את הנתונים. הפרסום הזה היה גם בעבר, רק שעכשיו זה הרבה יותר נוח וידידותי למשתמש (לאתר מחירי הדירות). ניתן לחפש מחירי דירות לפי בניין מסוים, לפי רחוב , לפי שכונה. ניתן להגדיר את אזור הבדיקה בהתאם למפה שקיימת באתר, ניתן להגדיר חיתוכי חיפושים רחבים (מחיר, מס' חדרים, שטח ועוד).

המידע באתר מאפשר לכל מתעניין ברכישת דירה וכל מתעניין במכירת דירה, לקבל נתוני אמת על מחיר הדירות באזור הרלבנטי. עם זאת, גם במערכת המשודרגת הזו, קיימים עיוותים – כאשר אתם בודקים את מחירי דירות  בבניין מסוים, קשה להאמין שיהיו הרבה עסקאות מייצגות מהזמן האחרון, כך שלא בטוחו שתקבלו אינדיקציה טובה למחיר הדירה.

כמו כן,  זה לא פשוט להעריך את הדירה שלכם (שאתם רוצים למכור או לקנות) ביחס לאחרות, בעיקר מכיוון שהמחיר תלוי בגורמים שונים (מיקום מדויק, כיווני אוויר, מצב הדירה, קומה, ועוד). אך למרות זאת, מדובר בכלי הטוב והמדויק ביותר שקיים. ממנו אתם יכולים לגזור את המחיר הרלבנטי לדירה שאתם בודקים, ולהמחשה – אם תקבלו שבאזור שלכם נמכרות דירות דומות ב-1.5 מיליון שקל, אבל הדירה שלכם (שאתם מתכוונים למכור) זקוקה לשיפוץ גדול, אז סביר שהמחיר יהיה בכמה מאות אלפי שקלים נמוך יותר.

אם הדירה שלכם בקומה ראשונה, והמחיר שמצאתם באתר מתייחס לדירות בקומה ה-10 וה-11, אז מבלי להתייחס לפרמטרים נוספים, תצטרכו למכור את הדירה שלכם בפחות – דירות בקומות גבוהות עולות יותר.

לסיכום, בהינצן הנתונים על מחירי הדירות באזור שאתם מחפשים, תוכלו להגיע בקירוס טוב למחיר הרלבנטי של הדירה שלכם.

כמה עולה דירה במרום נווה?

אז נניח שאנחנו מחפשים דירה לקנייה ברמת גן, ובמיוחד באזור מרום נווה. אז נכון שזו שכונה עם בתים חדשים, אך גם בתים ישנים יותר, ובכל זאת, מחיפוש במידע של רשות המיסים מתבררת תמונה ברורה על מחירי הדירות באזור. הנה המסקנות –

  • מתחילת השנה נעשו בשכונה יותר מ-50 עסקאות
  • מחיר העסקה למ"ר (בממוצע) עומד על 25 אלף שקל עד 30 אלף שקל
  • דוגמאות לעסקאות:

ברחוב מאיר בעל הנס 5 נמכרה דירת 4 חדרים ששטחה 102 מ"ר ב-2.6 מיליון שקל

ברחוב הגאון אליהו 7 נמכרה דירת 3 חדרים בקומה שלישית בשטח של 62 מ"ר ב-1.8 מיליון שקל

ברחוב באדר יוחנן 10 נמכרה דירת 5 חדרים בקומה ה-22 בכ-3 מיליון שקל

ברחוב מולכו 1 נמכרה דירת 4 חדרים בקומה ראשונה בשטח של 67 מ"ר בסכום של 2 מיליון שקל.

 

בכמה התייקרו המחירים בשכונת מרום נווה?

הנתונים מרשות המיסים מאפשרים לכם להעריך את השינוי במחירי הדירות באזור – תבדקו את המחיר הממוצע (למ"ר) בשנת 2017, לעומת שנה קודמת ותקבלו את השינוי במחיר בשכונה. זה לא מדע מדויק, כי לא מדובר בהכרח בדירות זהות (הדירות שנמכרו ב-2017 אינן זהות לאלו שנמכרו ב-2016), אך בבדיקת המחירים נראה שאלו עלו בשנה החולפת בשיעור יחסית מתון של עד 5% (בממוצע).

כמו כן, הנתונים מאפשרים לכם לעקוב אחרי דירות ספציפיות ולבחון את השינוי במחירים בהן במידה ונעשו לאורך התקופה שתי עסקאות. כך לדוגמה ברח הגאון אליהו 25 בשכונת מרום נווה נמכרה דירת 5 חדרים בקומה השישית (פלוס גג) בשטח של 106 מ"ר ב-2.4 מיליון שקל (מכירה לפני כחצי שנה). הדירה הזו נמכרה כשנה וחצי קודם לכן במחיר הנמוך בכ-8%, כך שניתן להניח שעליית המחירים היא סביב -5% בשנה.

בחזון אי"ש נמכרה דירת 3.5 חדרים בקומה שנייה בשטח של 71 מ"ר ב-1.7 מיליון שקל. הדירה הזו נמכרה לפני כ-7 שנים ב-30% פחות. גם כאן מדובר על תשואה שנתית של קרוב ל-5%.

 

רכישת דירה להשקעה

מניות או דירה – מה עדיף?