מדריכי כרטיסי אשראי    

לאומי קארד FREE

לאומי קארד Free

לאומי קארד Free הוא כרטיס אשראי בינלאומי שעל פי החברה העומדת מאחוריו נחשב ליחידי שאינו כולל עמלות: לא דמי כרטיס ולא עמלת שימוש נדחה (עם זאת, בפועל יש לא מעט מסלולים ומועדונים שהשתייכות אליהם מקנה פטור מדמי כרטיס באופן תקופתי או לתמיד: נניח מסלול סטודנט, אקדמי או עובד מדינה). על פי לאומי קארד, מחקר שערכו לפני השקת הכרטיס ב-2007 הצביע על כך שיותר ממחצית הנשאלים סברו שהם לא מקבלים תמורה ראויה לעמלות שהם משלמים בשוטף לחברת האשראי שלהם. בנוסף לכך, יותר משליש מהאנשים באותה בדיקה לא ידעו על מה בדיוק הם משלמים עמלות, יותר מ-60% לא ידעו מה גובה העמלות וכמחצית הנשאלים בלבד הודו שהם מנצלים את המצבעים שניתנים להם במסגרת הכרטיס.

כרטיס לאומי קארד Free, אם כן, הוא חופשי מעמלות וגם מהטבות, כפי שנראה בהמשך. הוא מאפשר משיכת מזומן בתקרה של 1,000 ש"ח, כשעל שימוש בו בחו"ל כן יש צורך בעמלה: עמלה בגובה של 3% מהעסקה על משיכת מט"ח מכספומטים, ועמלה בשיעור זהה על המרת מט"ח (הן דולרים והן מטבעות אחרים) לשקלים.

הכרטיס מיועד ללקוחות כל אחד מהבנקים הפועלים בישראל, ומציע עבורם מסגרת בנקאית שהם יכולים לנצל לצרכיהם. הלקוחות יכולים לקחת לחשבון שלהם הלוואה מתוך המסגרת הזו. באפשרות הלקוחות לקבל הלוואה מיידית עם החזר חודשי גמיש, בסכום מינימלי של 500 ש"ח או אחוז אחד ממסגרת האשראי שהוגדרה בכרטיס (על פי הגבוה מביניהם). אופציה אחרת שמעמיד הכרטיס היא להגדיר חיוב חודשי קבוע של התשלום, כשהריבית הכרוכה בכך עומדת על 2.5%.

הכרטיס מאפשר ביצוע של כל סוגי העסקאות – עסקאות רגילות, עסקאות בתשלום, עסקאות עם קרדיט או קרדיט פלוס ו-30+. הלקוח יכול לבחור אחד משלושה מועדי חיוב חודשיים של הכרטיס: ה-2 לחודש, ה-10 לחודש וה-15 לחודש.

הבעיה: אין הטבות

כרטיס האשראי לאומי קארד Free נחשב לבסיסי יחסית מבחינת ההטבות שלו, שלמעשה לא קיימות. אלה שמחזיקים בו לא יכולים לקבל את ההטבות המאפיינות את רוב הכרטיסים, למשל הנחות נקודתיות על אטרקציות או בבתי עסק, חברות חינמית או בתשלום מוזל במועדונים שונים, קבלת ביטוח נסיעות לחו"ל ללא תשלום וכן הלאה. מבחינת ההטבות לכן נראה שהוא נמצא מאחור ביחס למקובל בתחום, אבל בכל זאת הוא יכול להתאים למי שרוצה כרטיס אשראי בזול, פשוט כדי לבצע באמצעותו עסקאות.

פרטים נוספים על הכרטיס תמצאו באתר לאומי קארד, בעמוד הבא.