שוק ההון    

לאומי שוקי הון על אורמת – מורידים מחיר יעד ל-60 דולר

אלה פריד,מלאומי שוקי הון, מעדכנת אנלזיה על אורמת טכנולוגיות.

"אנו מעדכנים מינורית את מחיר היעד למניית אורמת טכנולוגיות ל-60 דולר, כנגזר מההשפעה החיובית של התיסוף בדולר ומורידים את ההמלצה ל"משקל שוק", עקב הגעת המניה לטווח מחיר היעד. ביצועי מניית אורמת פיגרו מתחילת השנה בכ-17% מול סקטור יצרניות החשמל בארה"ב, המהווה חלק ממדד ה- Utilities של S&P. ביצועי הסקטור עצמו היו דומים לביצועי מדד ה-SPX ועקפו אותו לאחרונה באחוז אחד.

"צפי חזק ל-4Q: ה-EBITDA המנוטרל החזוי ל-4Q עומד על 115-125 מ' ד', בהתבסס על התחזית השנתית המעודכנת בסך של 370-380 מ' ד', שכוללת הכרה בפיצוי ביטוחי בסך 20 מ' ד'. מדובר בתחזית חזקה, שגם אם היא כוללת ניטרולים, מבוססת על צמיחה במגזר החשמל ועל צבר חזק של מוצרים. בסוף שנת 2018 אורמת צפויה להשלים הוספה של 115 MW ברוטו או 75 MW נטו, (עד שיתברר תוואי השיקום של התחנה בהוואי). התוספת לפורטפוליו כוללת את מיזוג 38 MW מרכישת USG, הוספת 14 MW בסארולה אינדונזיה, הרחבה של 11  MW באולקריה שבקניה, 4 MW   בבריידי והקדמה לדצמבר של הפעלת 48 MW במקגינס 3.

"ההפתעה השלילית ב-3Q נבעה מירידה חדה בשיעור הרווח הגולמי הכולל, לכדי 29.3% מול 37.7% ברבעון הקודם,  וירידה בשיעור של 31% ברווח התפעולי – בניטרול ח"פ. כזכור, ב- 2Q הושפעה הרווחיות של מגזר החשמל לשלילה מעבודות התחזוקה בהטמעת התחנות של USG וב-3Q הירידה נבעה מצירוף תקלות וקיצוצי הספק, עקב חיבור תחנות לרשת. שני הרבעונים הושפעו לרעה ע"י פונה ש"חתכה" כ-4% מהרווח הגולמי של המגזר. נציין כי אירועים כאלה אינם חריגים בתחנות כוח, בייחוד בתקופות של צמיחה מואצת. אלא שבמקרה של אורמת הרגישות התעצמה, ולא רק בגלל העלייה בסטיות התקן בוול סטריט, אלא גם בגלל שמדובר בתחום פעילות ייחודי ומורכב, שבו מרבית המידע הענפי מגיע מהחברה עצמה.

"המסקנות מדוחות 3Q:  נראה כי הוסקו מסקנות וצמד המילים "ניהול ציפיות" הופנם היטב. למען ההגינות, יש לציין כי ORA מוסרת תחזית שנתיות בלבד, והיא צופה לעמוד בתחזית השנתית להכנסות בסך 698-722 מ' ד'. תחזית ה-EBITDA אושרה אך היא תלויה במועד ההכרה בפיצוי ביטוחי בגין נזקי הגעש בהוואי. החברה ציינה בשיחת הועידה כי ההשפעה השלילית של השבתת פונה על הדוחות תמשך ברבעונים הבאים, הן בהיבט הפחת והן בהוצאות ישירות. 

"תחנת פונה שבהוואי: החברה רואה אפשרות לפתוח את התחנה מחדש בעוד 18 חודשים. בינתיים, עד סוף שנת 2018  התוכנית לשיקומה מוקפאת. אנו  אומדים את שוויה בכ-133 מ' ד', במודל שמבוסס על מכפיל EV/EBITDA  של 11, בניטרול חלקה של נורת'ליף.  אנו מניחים במודל 50% משווי התחנה מטעמי שמרנות (עמ2).

"צבר המוצרים : ב-1 בנובמבר 2018 עמד הצבר של מגזר המוצרים על 226 מיליון ד'. בהנחת 50 מ' דולר מכירות ב-4Q עדיין החלק הארי של 176 מ' דולר מיועדים למכירה ב-2019. כזכור, כ-90 מ' דולר מהם מיועדים לשווקים של ארה"ב וניו זילנד. החברה ציינה כי היא סגרה שני חוזים חדשים בטורקיה ומדינה זו ממשיכה להוות שוק חשוב. לפי פרסומים  בעיתונות מקצועית, אורמת בנתה ומסרה עד כה 34 תחנות בטורקיה בהיקף של 635 MW. החברה ציינה כי הרווחיות  בטורקיה נשחקה חלקית על רקע התחרות.

"מכפילים: כאמור, קבוצת ההשוואה ההיברידית של אורמת הידלדלה עקב רכישות גופי פריווט אקוויטי. נציין, כי מכפיל EV/EBITDA החזוי של אורמת (עמ' 3) עומד על כ-x11, לשנים 2018-2019, מול מכפיל של כ-X10 לחברות אשר נותרו בקבוצה, כאשר הצמיחה של אורמת גבוהה מזו של המתחרות והמינוף נמוך יותר. מנגד, אורמת נמצאת בעיצומו של מחזור השקעות מאסיבי. ותוכניות ההתרחבות שלה במדינות מתפתחות משפיעות על שיעורי ההיוון המייצגים.

"שורה תחתונה: מחיר היעד עולה מינורית ל-60 דולר וההמלצה יורדת ל"משקל שוק. נציין כי הנחת הפעלה מלאה של פונה תוך 18 חודשים וקבלת פיצוי מלא מהביטוח בסך כ-100 מיליון דולר גוזרים למניה מחיר יעד של כ-63 דולר".

אורמת לא עומדת בתחזיות האנליסטים; הרווח הנקי ירד ל-10.6 מיליון דולר- ירידה של 56%

לקראת הדוחות – בלאומי שוקי הון אופטימיים על שופרסל