חדשות    כלכלה שיתופית    

להתחדש בלי לקרוע את הכיס – איך אפשר לקנות בגדים בזול?

מעודכן ל-03/2019

הגיע הזמן. צריך להעלות את בגדי הקיץ למדפים העליונים ולהוריד את בגדי החורף. אבל, הייתם בנופש הכל כלול בכרתים ואכלתם הרבה בארוחות החג, או שהתחלתם לעשות ספורט ברצינות והבגדים הישנים פשוט כבר לא מתאימים. וחוץ מזה, הילדים גדלו והצעירים לא רוצים ללבוש את הבגדים של האח הגדול. הם רוצים בגדים חדשים. הבעייה היא שבגדים זה ענין לא זול בדרך כלל. בטח כשמדובר על מותגים.

כשמדובר במשפחה ממוצעת, ההוצאות על ביגוד יכולות להגיע למאות שקלים בחודש. אבל, ישנן כל מיני דרכים לצמצם את ההוצאה הזאת, ואפילו משמעותית, בעזרת תכנון נכון וקניה בערוצים שונים המאפשרים רכישה של בגדים במחירים נמוכים.

תכנון של המלתחה

קודם כל, לפני שמחילים את הקניות, כדאי מאד לבדוק איזה בגדים צריך בכלל. האם אנחנו באמת צריכים כל כך הרבה בגדים ליציאה? בדקו כיצד אתם מחלקים את הזמן שלכם? כמה מוקדש לעבודה? כמה לבילויים? כמה לספורט וכמה סתם לבטלה בבית? נסו להתאים את מספר הפריטים במלתחה לחלוקת הזמן האמיתית שלכם. חולצות צבעוניות זה נחמד, אבל כמה אתם באמת צריכים?

דבר שני – תבדקו איזה בגדים יש לכם כבר. כמה פעמים חיפשתם בגדים בארון ומצאתם פתאום בגד שהוא עדיין עם הטיקט עליו וששכחתם ממנו לגמרי?

אחרי שעשיתם סדר וזרקתם את כל הבגדים שאין לכם צורך בהם, נסו לעשות רשימת מלאי שתיתן לכם תמונה מדוייקת ושתוכל לחסוך מכם קניות מיותרות.

דרך אג, לא צריך לזרוק את מה שלא צריך. ישנם גופי צדקה שונים וחנויות יד שניה שישמחו לקבל את העודפים שלכם לתרומה ולהעביר אותם לאנשים שצריכים אותם.

שווקים

הקנייה בשווקים הייתה פעם מאד מקובלת. לפני שהתמכרנו לגמרי למותגים וקניונים היינו הולכים לשווקים כדי לקנות בגדים בזול. יש עדיין אנשים שקונים בשווקים אבל לרוב האנשים "ללכת לשוק" הפך להיות ביטוי נרדף של בילוי שהוא בעיקר אוכל רחוב, אבל כדאי לכם אולי לבדוק שוב את האפשרות הזאת. ניתן למצוא בשווקים מגוון גדול של בגדים ובאיכויות משתנות. החל מזבל סיני, המשך בחיקויים שונים של מותגים מפורסמים, שאנחנו בשום אופן לא מעודדים רכישה שלהם אבל יכול להיות מאד שהילדים הקטנים ייתלהבו מהם, וגם עודפי ייצור של מותגים ידועים שמוצאים את דרכם לשוק. השוק המפורסם ביותר הוא אולי שוק "רמלה-לוד" הנודד בין הערים השונות. בתל אביב ניתן למצוא את שוק בצלאל ושוק הכרמל הנמצאים קרוב אחד לשני. שווקים נוספים ניתן למצוא בירושלים, בטירה בבאר שבע ובמקומות נוספים בארץ.

חנויות עודפים

כמעט לכל רשתות הבגדים יש גם חנויות עודפים. חלק קטן מהבגדים בחנויות האלו עלולים להיות עם פגם קטן ולכן כדאי לבדוק היטב את הסחורה. אבל רוב הבגדים שניתן למצוא בחנויות האלו אלו פשוט בגדים שנשארו במלאי במחסנים ושלא הצליחו למכור אותם בעבר. לא מפריע לכם שהחולצות המשובצות שהיו להיט בשנה שעברה היום הן פאסה? יש סיכוי טוב שתוכלוו לקנות אחת כזאת בהנחה מכובדת שיכולה להגיע גם ל-70%. לרשתות פשוט לא שווה להחזיק אותן במחסנים והן מעוניינות "להעיף אותן".

קנייה באינטרנט

אפשר גם לקנות בגדים דרך האינטרנט. יש אנשים שזה מתאים להם. הם לא חייבים למשש את הבד ולבדוק אם הבגד יושב עליהם בול. בשנים האחרונות צצים אתרי קניות בינלאומיים גדולים המאפשרים קנייה בגדים ומשלוחם לארץ במחירים משתלמים. החיסרון – אי אפשר למדוד לפני שקונים. אז נכון שיש בדרך כלל הגנות שונות לקנייה וחלק גדול מהאתרים מאפשר החזרה של הבגדים, אבל עדיין, ההחזרה היא לא הדבר הכי פשוט בעולם ולך תתעסק עם הסינים. גם בישראל קמו לאחרונה מספר אתרי קניית בגדים און ליין  המאפשרות קבת הבגד עד הבית באמצעות שליח וגם את החזרת הבגד.

בין האתרים המובילים השולחים את הבגדים לארץ ניתן למצוא את ASOS , את NEXT הישראלי המציעה בגדים פשוטים בסיילים, עליאקספרס וכו'.

מכירות סוף עונה

הסיילים של סוף העונה. מאחר והאופנות מתחלפות מהר, וכך גם עונות השנה, בסוף העונה החברות חייבות להיפטר מהמלאים של הקולקציות שעדיין נוןתרו על המדפים ובמחסנים אחרת הם לא יהיו רלוונטיים בשנה הבאה. לפעמים מדובר בגימיק על מנת למשוך קונים וצריך לבדוק היטב את המחירים. החברות יודעות שהכרזה על מכירת סוף עונה מושכת אליה הרבה קונים ולכן ניתן לראות לפעמים מכירות סוף עונה שמתחילות מעט אחרי תחילתה. חלק מהרשתות מעלותת מחירים לקראת המבצעים האלו ואז מעניקות הנחות סוף עונה כך שבעצם ההנחה האמיתית הי קטנה הרבה יותר ממה שמצהירה החנות.

רשתות דיסקאונט

בישראל פועלות כמה רשתות דיסקאונט המוכרות בגדים לכל המשפחה. נכון, אי אפשר למצוא בחנויות האלו שמלות ערב נוצצות וחליפות שלשה חלקים, אבל בהחלט ניתן למצוא פגדים פשוטים, לא ממותגים, ובאיכות טובה. המחירים ברשתות האלו נמוכים בדרך כלל בעשרות אחוזים ממחיריהם של בגדים בחנויות הממותגות. בין רשתות הדיסקאונט הגדולות בישראל ניתן למצוא את זברה, גרין, בייבי סטאר לבגדי תינוקות, האנגר, תפוז, סטוצ'י, זברה, ביג שופ ועוד ועוד.

חנויות יד שניה

יש אנשים שנרתעים מהמחשבה שילבשו בגד שמישהו אחר כבר לבש. יש אנשים שאוהבים לדפוק את המערכת ולרכוש ז'קט של ארמני או שמלת ערב של מעצבת ידועה שנלבשה פעם אחת לאירוע והועברה הלאה. אם אתם שייכים לסוג השני אתם יכולים לחסוך ובגדול. באירופה העניין של "חנויות צדקה" הוא נפוץ וניתן למצוא רבות מהן ברחובות הערים. בארץ חנויות הצדקה הן פחות נפוצות אבל בהחלט קיים מספר לא מבוטל של חנויות בגדים מיד שניה. למי שיש סבלנות לחפש יוכל למצוא בחנויות האלו מציאות של ממש כמו ג'ינסים של ליוויס ב-15 שקל, חליפות שלמות של בגיר ב-50 שקל, בגדי מעצבים וגם בגדים פשוטים יותר, מעילים ןכובעים.

אז לא חייבים לקרוע את הארנק כדי להחליף מלתחה. כמו בכל תחום צרכני, שיעורי בית והתנהלות נכונה יכולים לחסוך הרבה מאד כסף.

ראש בראש: איך לקנות בגדים- חנויות מול קניות אונליין