מדריכי בנקאות    

למה אתם פראיירים? תעברו מסלול עמלות בבנק ותחסכו מאות שקלים

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-01/2019

למה אתם פראיירים? תעברו מסלול עמלות בבנק ותחסכו מאות שקלים. מסתבר ש-30% מבעלי חשבונות העו"ש משלמים עמלות גבוהות ממה שהם צריכים.

אם הם היו עושים בדיקה פשוטה, הם היו מגלים שמעבר למסלול עמלות אחר היה מוזיל את סך העמלות שהם משלמים לבנק בצורה משמעותית. מדובר על 2 מיליון חשבונות שעל פי הפיקוח על הבנקים העריך שהם משלמים יקר – מדובר על "מתנה" שלנו הציבור לבנקים בסכום של מאות מיליוני שקלים בשנה.

אז אם כל הטענות על עמלות הבנקים, חלק מזה באשמתנו – רוצים להוזיל את העמלות? די פשוט – תבדקו את המסלול שלכם, וסיכוי טוב שאם תעברו מסלול תחסכו הרבה כסף.

הרפורמה בעמלות הבנקים החלה באמצע 2014.  הבנקים מאז מחויבים להציע שירות מסלולים בסיסי ומורחב לחשבונות העו"ש שלכם. המשמעות – סכום חודשי קבוע עבור ביצוע מספר פעולות מוגדר מראש.

ההצטרפות לשירות המסלולים היא פשוטה ומהירה. אם לדוגמה החשבון שלכם פעיל מעט – עד 10 פעולות בחודש במסלול ישיר ופעולה אחת מול פקיד, אתם יכולים לבחור מסלול עמלות בסיסי ויעלה לכם עד 10 שקלים!

המסלולים הבאים רחבים יותר ויקרים יותר. מסלול עמלות בסיסי מורחב כולל עד 50 פעולות בערוץ ישיר ועד 10 פעולות באמצעות פקיד, ומחירו בין 20 שקל ל-30 שקל. מסלול זה מתאים למשפחות עם תנועה יותר משמעותית בחשבון – לא רק משכורת, כרטיס אשראי, וכמה משיכות, כשבפועל – חלק גדול מהמשפחות נמצאות במצב הזה. מסלול זה גם יכול להיות מתאים לעסקים קטנים.

ויש גם מסלולים מורחבים עם יותר פעולות ויקרים יותר. ועדיין, המסלולים האלו, עדיפים (ברוב המקרים) על חיובים לפי עמלות (שלא בחבילה). בבדיקה שנעשה בעבר בהון עולה כי למשפחה שעושה 30-40 פעולות בחודש (לרבות משיכות צ'קים, הפקדות, משיכות כספומט, משכורת, כרטיס אשראי) העלות יכולה להגיע ל-60 שקל, בעוד שדרך מסלול העמלות זה יהיה 20-30 שקל.

המסלולים האלו מתאימים כמעט לרוב האוכלוסייה, אם כי , יש הטבות מיוחדות לאוכלוסיות מסוימות ואז ייתכן שהמסלולים האלו לא רלבנטיים להם. לדוגמה – הטבות לעובדי בנק, הטבות לעובדי חברה גדולה, הטבות לאזרחים מעל גיל מסויים ועוד.

עדכון – מסתבר ש-160 אלף עסקים קטנים משלמים עמלות גבוהות. אם הם היו עוברים למסלול קבוע הם היו חוסכים מאות ואלפי שקלים בשנה. הפיקוח על הבנקים פנה לבנקים בדרישה לעדכן את העסקים הקטנים במסלול הקבוע (הרחבה כאן)

 

עמלות בנקים – על מה משלמים? ואיך ניתן לחסוך בהן!

חשבונות בנק רדומים במיליארדים – למה הבנקים לא מעדכנים את בעלי החשבון?

עמלות העו"ש בבנקים – בנק ירושלים הזול ביותר; דיסקונט הזול בין חמשת הבנקים הגדולים

מסלולי עמלות בבנקים – המסלולים המוזלים שאולי אתם לא מכירים