חדשות    

מנכ"ל אפל קיבל בונוס של 12 מיליון דולר למרות החולשה ברבעון האחרון

טים קוק, מנכ"ל אפל

מנכ"ל אפל, טים קוק, קיבל ב- 2018 בונוס בסך 12 מיליון דולר. יחד עם הבונוס מגיעה עלות שכרו ל-15.7 מיליון דולר.

זה הבונוס הגבוה ביותר שקיבל מאז כניסתו לתפקיד. באפל הסבירו את הענקת הבונוס בכך שהחברה עמדה ביעדי הרווח שלה.

רוב התשלום לקוק מגיע מהמניות שקיבל עם כניסתו לתפקיד ב- 2011, לאחר פטירתו של סטיב ג'ובס. התשלום שמקבל מנכ"ל אפל תלוי גם במניית החברה, בהשוואה לחברות אחרות במדד S&P 500.

אפל מסרה  כי קוק קיבל גם משכורת בסך שלושה מיליון דולר, הטבות בסך 628 אלף דולר ומניות בשווי 121 מיליון דולר, ובסך הכל  136 מיליון דולר. ההטבות והבונוסים שקיבל קוק מבוססות על הצלחתו להביא את החברה לעמידה ביעדי התשואה ובהכנסות התפעול, שעלו ב-16 אחוזים בהשוואה ל- 2017.

עם זאת, לראשונה מזה שני עשורים, חתכה החברה את תחזית ההכנסות לרבעון הראשון של 2019, שהסתיים בסוף דצמבר. בעקבות ההכרזה, מניית החברה צנחה ב- 12% עד עכשיו. הסיבה העיקרית לירידה בהכנסות היא מכירות נמוכות מההערכות של האייפון, בעיקר בסין שם הצרכנים מתקשים להסתגל למחירי האייפון. "הירידה בתחזית היא 100 אחוז בגלל האייפון וזה בעיקר בסין", אמר קוק בריאיון ל-CNBC, "ברור שהכלכלה שם נכנסה להאטה ואני מאמין שהמתיחות סביב נושא הסחר בין ארה"ב לסין הוסיפה עוד לחץ על הכלכלה".

ממשיכים לפתח

אפל הציגה בספטמבר שלושה מכשירי אייפון חדשים: XS, XS Max ו-XR. מחירו של ה-XS עומד על כ- 1000 דולר, בדומה לקודמו, ה-X שהוצג ב-2017. מחירו של ה-XS Max הגדול יותר כבר עומד על כ-1,100 דולר לגרסת הבסיס. גם ה-XR, הגרסה הנגישה יותר, במחיר של 750 דולר, יקרה ביותר מ-15% מהאייפון 8 שהושק ב-2017. לעומת ההצלחה במכירות בארה"ב ובאירופה, במדינות מתפתחות הקונים לא ממהרים להוציא את הסכומים הגבוהים על האייפונים החדשים.

אפל צונחת 7% בגלל תחזית פושרת

מי בראש רשימת ההורדות של אפל?