שוק ההון    

מאסק וטסלה הגיעו לפשרה עם ה-SEC – יישלמו 40 מיליון דולר; מאסק יפרוש מתפקידו כיו"ר והעניין ייסגר

אלון מאסק

אלון מאסק וטסלה הגיעו לפשרה עם ה-SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית)  – יישלמו 40 מיליון דולר; מאסק יפרוש מתפקידו כיו"ר והעניין שבו נחשד מאסק – הטיית משקיעים, ייסגר.

מאסק יישאר מנכ"ל החברה. הפשרה הזו מביאה לסיומה סאגה מוזרה שהחלה לפני כחודש – מאסק הודיע דרך טוויטר כי הוא מתכוון להפוך את טסלה לפרטית ויש לו מספיק מימון כדי לרכוש את מניות טסלה בבורסה. מאסק לא הודיע באופן הנדרש לרגולטורים על אירוע מהותי בחברה, וב-SEC חקרו את העניין והחליטוו לתבוע אותו ואת טסלה על הטעיית משקיעים  (הרחבה כאן).

מאסק טען שהיה לו מימון דרך סגירה בע"פ ולא דרך חוזים לכן הוא לא יכל להציג אסמכתאות לכך. הטיעון שלו היה שהגוף שהיה אמור לממן אותו הוא גוף מהמזרח התיכון ודובר בע"פ על הסדרת המימון. על כל פנים, הפשרה הושגה במהירות כאשר כחלק מהפשרה מאסק וטסלה לא יודו באשמה אך גם לא יכחישו כי ביצעו מעשה לא תקין.

"האירוע הזה מאשר מחדש עיקרון מאוד חשוב שטבוע בתוך החוקים הפדרליים שלנו שדורשים גלוי מקדים", מסר יו"ר ה-SEC ג'יי קלייטון. "במיוחד כשגורמים בחברות מפרסמים הצהרות, הם חייבים לנהוג באחריות, ולהתאמץ כדי להבטיח שההצהרות אינן שקריות או מטעות ולא משמיטות מידע שמשקיע סביר עשוי לשקול כחשוב בעת ההחלטה אם להשקיע במניות ובניירות הערך של החברה, או לא".

הפשרה שדורשת את אישור בית המשפט, גם "מסדרת" את הדירקטוריון של מאסק, שאמור להיות פחות "נשלט" על ידי מאסק הדומיננטי. טסלה התחייבה  למנות שני דח"צים חדשים וליישם שינוי דרמטי בממשל התאגידי בחברה.