למה אתם צריכים לקרוא אותנו?

ברוכים הבאים לאתר. מה בכלל יש כאן?  ואיך זה יכול לעזור לכם?  ומי אנחנו שמתיימרים להסביר ולהדריך אתכם בצרכנות פיננסית כדי  לחסוך כסף ואף להרוויח כסף?  נתחיל בזה שאנחנו אנשים רציניים (ובדרך כלל צנועים, רק שאנחנו מאוד רוצים להרשים אתכם)  – באמת, תוכלו לקרוא עלינו כאן. וחוץ מזה – יש לנו מטרה באמת נהדרת – אנחנו רוצים להפוך את האתר למרכז ידע ומדריכים בתחומי הצרכנות הפיננסית, כל מה שתרצו לדעת על משכנתא, השקעות, תעודות סל, קרנות מחקות, פיקדונות, חיסכון בעמלות – הכל יהיה כאן תחת קורת גג אחת. זו יומרה גדולה, אבל אנחנו לא נפסיק עד שנשיג אותה.

אז אם אתם צריכים מדריך פיננסי – תוכלו לקרוא כאן על הנושאים באתר; אם תרצו לבקר בעמוד הבית – יותר מנשמח.

אבל, אולי עוד לפני הכל – מה זאת צרכנות פיננסית? 

צרכנות לבד זה  מושג די ברור – אנחנו רוכשים מוצרים,  אנחנו משתמשים במוצרים, בקיצור אנחנו צורכים מוצרים. פיננסית לבד זה גם די ברור, זה מגיע מעולם הכסף; צרכנות פיננסית  זו צריכה של מוצרים פיננסים, מוצרים שקשורים לכסף; צרכנות פיננסית זה לדעת לקחת את ההלוואה הנכונה. צרכנות פיננסית זה לבחור את המשכנתא הכי משתלמת ומתאימה נכון להיום לצרכים של הלווה; צרכנות פיננסית זה לדעת מה המחיר האמיתי של הדירה; צרכנות פיננסית זה  להבין מה זה פיקדונות, חסכונות, קרנות ותעודות סל ולדעת לרכוש את המוצרים האלו תוך כדי פיזור הסיכונים; צרכנות פיננסית זה לדאוג לחיסכון הפנסיוני ולדעת לרכוש את החיסכון והביטוח המתאימים, לדעת לבחור בין קרנות פנסיה וביטוחי החיים. צרכנות פיננסית זה נושא גדול, גדול מאוד שנוגע בכולנו. זה הכסף שלנו. צרכנות פיננסית נבונה היא הדרך שלנו לשמור על ההון שלנו ולהגדיל אותו

יש לנו נכסים – דירה, השקעות שוטפות, השקעות לטווח ארוך, אבל לא מספיק שזה שוכב לנו בבנק, אנחנו צריכים לטפל בכסף שלנו. מנגד, יש לנו חובות, אנחנו לא אוהבים להביט בהם, אבל צריך – אחת לתקופה יש להבין מה בדיוק יש לנו, על מה אנחנו חייבים כמה ריבית אנחנו משלמים. זה כדאי , אנחנו יכולים כך לחסוך לא מעט כסף.

צרכנות פיננסית משמעה טיפול בנכסים ובהתחייבויות שלנו,  כלומר בהון העצמי שלנו (שהוא  הנכסים פחות ההתחייבויות). צרכנות פיננסית נבונה זה לנסות ולהגדיל את הנכסים ולהקטין את ההתחייבויות, תוך כדי הבנה איפה אנחנו יכולים לחסוך. אנחנו , לא נעים להודות, צרכנים טיפשים של מוצרים פיננסים – אנחנו משלמים דמי ניהול גבוהים (הגבוהים בעולם) על ההשקעות שלנו בקרנות נאמנות, קופות גמל וקרנות פנסיה; אנחנו משלמים ריביות גבוהות מדי על ההלוואות והמשכנתאות מהבנקים ומגורמים חוץ בנקאיים, בעיקר חברות כרטיסי האשראי. מנגד אנחנו מקבלים תשואה נמוכה מדי (אפילו אפסית) על הפקדונות שלנו בבנקים.רוצים להשתפר – הנה מדריכים בנושאים האלו.
אנחנו גם משלמים עמלות גבוהות על ניהול חשבון הבנק, על הפקדה ומשיכה מהחשבון, תשלום דרך החשבון, העברה מהחשבון. אנחנו גם מתעקשים לשלם לבנקים עמלות גבוהות על רכישה ומכירה של מניות, אגרות חוב, תעודות סל וניירות ערך אחרים.
זאת רק רשימה חלקית, אבל המסקנה ברורה – אנחנו צרכנים פיננסים מאוד לא נבונים וחבל …ההוצאות הפיננסיות האלו על ריבית המשכנתא, על עמלות הבנק, על דמי הניהול שמים בכיס הקטן את ההוצאה על הקוטג' שגרם למרד צרכני, אז למה על הקוטג' היתה כזו מלחמה ועל דמי הניהול לא?
אולי כי זה לא מוחשי כמו הקוטג', זו בסך הכל שורה בתדפיס הבנק; אולי בגלל שאנחנו לא מאמינים שיהיה שינוי, ובאיזשהו מקום גם התרגלנו למצב ואולי אנחנו לא באמת מודעים לכמה אנחנו משלמים על המוצרים הפיננסים.

 אז זאת המטרה הראשונה שלנו  לגרום לכם להבין שאתם משלמים יותר מדי. המטרה השנייה, היא להפוך אתכם לצרכנים נבונים – לא צריך בשביל זה בהכרח לצאת למרד צרכני, אפשר פשוט לעשות סקר שוק בין הבנקים ולהתמקח על הריביות בפקדונות, אפשר לרכוש קרנות נאמנות עם דמי ניהול נמוכים יותר, או לעבור למכשירים עם דמי ניהול נמוכים יותר; אפשר וצריך להיות ערים למבצעים של הבנקים השונים בפקדונות ובחסכונות, לבדוק עצמאית (או דרך יועץ) את התנאים של המשכנתאות בכמה בנקים למשכנתאות לפני שרצים לקחת משכנתא. אפשר וצריך להיות צרכנים פיננסים נבונים ולדאוג להון העצמי שלנו.

למדריכים לצרכנות פיננסית