שוק ההון    

מי זאת מוטוס, ומדוע באופנהיימר ממליצים לקנות את המניות שלה?

מניית מוטוס כנראה לא ממש עוררה אצלכם עניין. עוד מניה מתחת לראדר, אבל בבית ההשקעות אופנהיימר מציעים לכם להסכתל ואפילו לקנות אותה

אנו מתחילים בסיקור מניית Motus GI Holdings (MOTS), חברה ישראלית העוסקת בתחום הציוד הרפואי. החברה ביצעה הנפקה ראשונית בנאסדק בחודש שעבר. המוצר המוביל של מוטוס, ה-Pure-Vu, מיועד להכנת המעי לבדיקת קולונסקופיה ופונה לשוק גדול מאוד של כ-15 מיליון בדיקות קולונסקופיה שנערכות בכל שנה בארה"ב בלבד. מוצר החברה מאושר לשימוש על ידי ה-FDA והחברה מתכננת השקה שלו באמצע 2019, כאשר לאחרונה התקבל גם אישור שיווק באירופה (CE Mark), עם צפי להשקה גם כן בשנה הבאה. אנו מדרגים את מניית MOTS ב-Outperform עם מחיר יעד של 7 דולר בהתבסס על שילוב של מודל DCF ועל מכפיל EV/Sales על המכירות הצפויות ב-2020.

ה-Pure-Vu הוא מוצר המאפשר ניקוי מיידי של המעי במקרים בהם הליך ההכנה הסטנדרטי לא הוביל לתוצאה הרצויה. החברה צפויה להתמקד בשלב הראשון בחולים שכבר מאושפזים בבית החולים ושצריכים לעבור בדיקת קולונסקופיה (Inpatients), נתח המהווה כ-10% מהשוק. בשלב מתקדם יותר, החברה מתכננת לייעד את הבדיקה גם לפציינטים שאינם מאושפזים ושמגיעים לבדיקה ייעודית (Outpatients – כ-23% מהשוק) ובשלב האחרון, היא מתכננת לייעד את הבדיקה להחליף את הליך ההכנה הסטנדרטי לבדיקת הקולונסקופיה (כ-67% מהשוק).

תיזת ההשקעה במניית MOTS מתבססת על שוק היעד הגדול מאוד שאליו פונה ה-Pure-Vu, על המודל הפיננסי שמבוסס על רכישה הונית ראשונית ולאחר מכן, על רכישות חוזרות של מוצרים מתכלים ("Razor-Razor Blade") וכן על הפוטנציאל הקיים בשוק הגלובאלי ובשיתוף פעולה עם הרשות האמריקאית לטיפול בחיילים משוחררים (VA).

גורמי הסיכון שיש לקחת בחשבון הם העובדה שהמוצר טרם הושק בארה"ב, אפשרות לעיכוב בדור השני של ה-Pure-Vu, קשיים בהשגת אישורי שיווק לאינדיקציות היותר גדולות (Outpatients והחלפה של תהליך ההכנה הסטנדרטי) ובהשגת שיפוי ביטוחי לבדיקה.

אבני הדרך המרכזיות עבור החברה הן השגת אישור FDA לדור השני של ה-Pure-Vu (רבעון שני 2019), ביצוע מחקרי חסכון בעלויות למטרת השגת שיפוי ביטוחי לאוכלוסיית ה-Outpatients (חציון שני של 2020) ותחילת ניסוי קליני לבדיקת Pure-Vu כהליך הכנה אלטרנטיבי להכנה הקיימת (הגשה צפויה במחצית השנייה של 2019).

אנו מעריכים כי מכירות ה-Pur-Vu יסתכמו ב-7 מיליון דולר ב-2019, 23 מיליון דולר ב-2020 ו-46 מיליון דולר ב-2021. הערכותינו מתבססות על עלות של 15 אלף דולר למכונה ועל עלות של 350 דולר לכל בדיקה. להערכתנו, בשלב הראשוני תמכר הבדיקה ל-Inpatients ורק החל מ-2021, גם ל-Outpatients. החברה מייעדת מרווח גולמי של כ-60% ב-2021, ביחד עם הגעה לאיזון תזרימי בשנה זאת. אנו מדרגים את מניית MOTS ב-Outperform עם מחיר יעד של 7$. מחיר היעד מבוסס על שילוב בין מודל DCF (עלות הון משוכללת של 10.4% וצמיחה סופית של 4%) ועל מכפיל EV/Sales של 5.9 על המכירות החזויות שלנו ב-2020, מכפיל דומה למכפיל ל-2018 של קבוצת מניות ברות השוואה