רכב ותחבורה    

סוף סוף: מכונית משפחתית חשמלית לאחר חמש שנים

צילום: יונדאי
מעודכן ל-01/2019

המכונית יונדאי איוניק חשמלית תימכר ב-160 אלף שקל, 20 אלף שקל יותר מהגרסה ההיברידית

לאחר חמש שנים שבהן לא הושקה מכונית משפחתית  חשמלית מושקת יונדאי איוניק חשמלית, המצטרפת לגרסה ההיברידית הפופולרית. מחירה יהיה   160 אלף שקל, 20 אלף שקל יותר מהגרסה ההיברידית.  כך לפי מחירון של היבונאית כלמוביל.

מפרט המשפחתית החשמלית החדשה כולל:  סוללת ליתיום יון בהספק 28 קילוואט שעה, ומנוע בהספק 120 כ"ס.  הטווח הוא 230 ק"מ במבחן לעומת  280 ק"מ הנתון הרשמי. עלות ההטענה לסוללה מלאה היא 17 שקל, רבע מעלות בנזין במשפחתית ממוצעת. האחריות היא לחמש שנים עבור הסוללה ומערכת החשמל וחמש שנים לשאר המערכות במכונית.

אפשר לטעון את האייוניק החשמלית מרשת ביתית – מוד 2 – בשקע כוח.  טעינה כזו נמשכת שמונה שעות לסוללה ריקה  וארבע וחצי שעות במטען 32 אמפר. כמו כן אפשר לטעון אותה  בעמדות טעינה מהירה 80% מנפח הסוללה בחצי שעה.  יש כבר 15 עמדות של חברת ג'ינרג'י ולאחר הזכייה במכרז של משרד התחבורה יושקו עשרות נוספות. בתוך שנתיים מעריכים בתחום כי יהיו כ-2,000 עמדות.

האבזור כמו בגרסה ההברידית:  ערכות בטיחות אקטיביות (בלימת חירום אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית), בקרת אקלים עם יציאה למושב האחורי, מושב נהג בכיוונון חשמלי, בקרת שיוט אקטיבית, משטח טעינה לסמארטפון חישוקי 16 אינץ' קלים, מסך מולטימדיה 8 אינץ', עם רדיו אינטנטי, waze ועוד.

בענף מעריכים כי השנה יימכרו בארץ כמה מאות יחידות מהדגם החשמלי. כלמוביל אף קיבלה הזמנות מחברות לעובדיהן. עוד רכבים חשמליים שצפויים להגיע השנה:   ניסאן ליף, יונדאי קונא, קיה נירו, MG ZS, שברולט בולט, וגם דגמי יוקרה חשמליים מאאודי ומרצדס.

מכוניות חדשות יתייקרו

כמה יעלו לנו הרכבים ההיברידיים השנה

10 הרכבים הנמכרים ביותר בארץ