שוק ההון    

פואמיקס דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 לטיפול ברוזציאה

פואמיקס מודיעה על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 למוצר ה-FMX103, קצף מינוציקלין 1.5% לטיפול ברוזציאה בדרגה בינונית עד חמורה.

רוזציאה היא מחלת עור כרונית הגורמת לנגעים דלקתיים (חטטים ופצעים מוגלתיים) על האף, הלחיים, הסנטר והמצח. רוזציאה שכיחה ביותר בקרב מבוגרים בגילאי 30 עד 50. למרות ששורש מחלת הרוזציאה אינו ידוע, גורמים גנטיים וכן גורמים סביבתיים נחשבים לגורמי המחלה העיקריים.

לא ידוע כיום על תרופה קיימת למחלת הרוזציאה. רוזציאה בדרגה בינונית מטופלת באמצעות טיפולים מקומיים אנטי-מיקרוביאליים, חומצה אזלאית או רטינואידים, בעוד טיפול סיסטמי אנטיביוטי כמו מינוציקלין ודוקסיציקלין לטיפול ברוזציאה בינונית עד חמורה, ניתנות לעיתים קרובות בשילוב עם נשאים מקומיים.

פואמיקס מתמחה בפיתוח ומסחור תרופות ייחודיות במתן על העור לטיפול דרמטולוגי. מוצרי החברה הנמצאים בשלבים קליניים מתקדמים כוללים את קצף FMX101, המכיל מינוציקלין לטיפול באקנה בדרגה בינונית עד חמורה ו-FMX103 לטיפול ברוזציאה בדרגה בינונית עד חמורה.

ד"ר לינדה שטיין גולד, דרמטולוגית ב-Henry Ford Health System, חוקרת בניסוי FX2016-12 ויועצת לפואמיקס, ציינה כי "תוצאות אלה מרשימות, עם הצלחה טיפולית בשיעור גבוה (כ-50%) אצל החולים, בנוסף לירידה קלינית משמעותית בנגעים הדלקתיים. רוזציאה היא מצב רפואי רציני, אשר יכול לגרום מצוקה מנטלית משמעותית לחולים. למרות השכיחות הגבוהה של המחלה, הייתה חדשנות מוגבלת בתעשייה. אם יאושר, בהתבסס על התוצאות הקליניות, אני מעריכה כי ה-FMX103 יכול להפוך לצורת טיפול מבטיחה ברוזציאה".

"אנחנו מאוד מרוצים מתוצאות ניסוי שלב 3 ב-FMX103, אשר ממחישות כי FMX103 יכול לספק שיפור משמעותי בסימפטומים של המחלה, ומאשרות את התוצאות החיוביות של ניסויים קודמים", ציין מר דיוויד דומזלסקי, מנכ"ל פואמיקס. "ל-FMX103 יש את הפוטנציאל לספק צרכים רפואיים שטרם הושגו ברוזציאה. מוצר זה ממנף את טכנולוגיית הקצף שלנו המוגנת בפטנט, ואנו מאמינים כי אם FMX103 יאושר, הוא יוכל להיות המוצר הראשון מבוסס מינוציקלין לטיפול בחולי רוזציאה. נמשיך לשתף במידע מהניסויים ככל שיהיה זמין עד סוף 2018, והמטרה שלנו היא להגיש בקשה לרישום תרופה חדשה עבור FMX103 ב-2019".

"אלו תוצאות חיוביות שניות בניסוי שלב 3 למוצר של פואמיקס בחודשיים האחרונים, כאשר השגנו גם תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 ב-FMX101, קצף מינוציקלין בריכוז 4% לטיפול באקנה בדרגה בינונית עד חמורה", הוסיף מר דומזלסקי. "ההצלחות בניסויים אלו מספקות וואלידציה נוספת לפלטפורמת הקצף שלנו ומייצגות הבשלה של קו המוצרים של פואמיקס".

פואמיקס – חודשים גורליים; פוטנציאל גדול, אבל גם הסיכון…