מדריכי פיקדונות    פיקדונות    

פיקדון אננס של מזרחי טפחות – האם כדאי?

מעודכן ל-06/2020

בנק מזרחי טפחות מציע ללקוחות כל הבנקים את פיקדון אננס – כן, אחרי תפוז, ליצ'י, רימונים, קוקוס, מגיע תור האננס.

פיקדון אננס של מזרחי טפחות מיועד לאנשים המעוניינים להפקיד את כספם לתקופה של לפחות שלוש שנים. הפיקדון מאפשר ללקוח למשוך את כספו בכל יום עסקים החל משלוש שנים מתחילת ההפקדה. 

פיקדון למינימום 3 שנים – התשואה אטרקטיבית

קהל הלקוחות שאליו מיועד הפיקדון הוא אנשים שיודעים כי לא יזדקקו לכסף בטווח הקצר – אולם אינם בטוחים לגבי הטווח הבינוני והארוך. הפיקדון מאפשר להם לקבל ריבית שהולכת ועולה עם הזמן.

בטווח של שלוש שנים הכסף סגור ונושא ריבית קבועה שאיננה משתנה בשיעור של עד 0.85% לשנה. בכל מקרה, לא ניתן לשבור את הפיקדון בשלוש השנים הראשונות, אלא בבקשה מיוחדת, וככל הנראה עם קנס גדול.

לאחר שלוש שנים, החוסך יכול להחליט אם הוא מעוניין למשוך את הכסף מהפיקדון, או להמשיך ולחסוך באמצעותו למשך תקופה חלקית או עד לסוף התקופה המקורית. כלומר, קיימת אפשרות למשוך את הכסף בכל יום מתום השנה השלישית.

בתחילת כל שנה, החל מהשנה הרביעית, הריבית שמעניק הבנק עולה בשיעור שנקבע מראש, כאשר בשלב זה יש שני מסלולים – מסלול של עד 50 אלף שקל ומסלול מעל 50 אלף שקל, עם ריביות גבוהות יותר.

המפקידים בפיקדון אננס בסכום של 50 אלף שקל ומעלה ייהנו מריבית של 0.85% לכל שנה במשך שלוש השנים הראשונות. על השנה הרביעית יקבלו ריבית של 1%, בשנה החמישית תעמוד הריבית על 1.15%, ובשנה השישית תעמוד הריבית על 1.2%. אם הפיקדון נמשך במהלך שנה מסוימת, אז הריבית לאותה שנה תהיה הריבית של השנה האחרונה. לדוגמה – אם החוסך ימשוך את הפיקדון אחרי שלוש וחצי שנים, הריבית שיקבל לשנה הרביעית תהיה 1.25%.

משקיעים יותר – מרוויחים יותר

המסלול השני – מסלול של עד 50 אלף שקל, מניב תשואה נמוכה יותר –  כ-0.6-0.8% בכל אחת משלוש השנים הראשונות. 1% בשנה הרביעית, 1.1% בשנה החמישית

על הריבית המתקבלת חלה ריבית של 15% ליחיד, בהתאם לחוק.

למי שבכל זאת נזקק לכסף אך איננו מעוניין למשוך את הכסף מהפיקדון, מציעים במזרחי טפחות, החל מתום חצי שנה ממועד הפקדת הפיקדון, אפשרות לקבל הלוואה שקלית לא צמודה בריבית הפריים בסכום של עד 90% משווי הפיקדון במועד העמדת ההלוואה. גובה ריבית הפריים נכון להיום הוא 1.6%.

זאת נראית הצעה לא רעה בכלל ללקוח הנתקל בקשיי נזילות במהלך התקופה והיא מאפשרת ללקוח להמשיך וליהנות מהריבית שמציע הפיקדון וגם מההלוואה שהוא מעניק.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדונות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
וככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה –
* הנתונים נכונים למועד פרסומם ויכולים להשתנות מעת לעת, יש לבדוק את הנתונים העדכניים באתר הפיקדונות של מזרחי טפחות.

 

HON TV