פיקדונות    

פיקדון בפפר –  ריבית שנתית של 3%

פיקדון בפפר –  ריבית שנתית של 3%

פפר, הבנק הדיגיטלי של לאומי השיק פיקדון לשנה שמעניק ריבית של 3% – זו ריבית אטרקטיבית במיוחד, ומדובר בעצם במתנה ללקוחות חדשים – בכל מקום אחר הם יוכלו לקבל 0.5%, אולי מעט יותר, כך שפפר נותנים ללקוחות 2%-2.5% במתנה.

עם זאת, לא צריך ליפול מהכיסא. הפיקדון הזה מוגבל בסכום של 10 אלף שקל, כך שהרווח ביחס לבנקים אחרים הוא 200-250 שקל. בהחלט נחמד, אבל יש רבים שכדי להזיז אותם מהבנק שלהם צריך להתאמץ יותר.

הפיקדון שנקרא  WOW הוא רק חלק משורה של "פיתויים" שמציעים בפפר ללקוחות חדשים. הבנק הדיגיטלי מעניק הטבות כספיות נוספות לרבות שי הצטרפות בשווי של 250 שקל לכל לקוח חדש שפתח חשבון; 75 שקל עבור צירוף חברים לאפליקציית התשלומים – פפר פיי. בינתיים כמה רבבות השתכנעו ופתחו חשבון, ואגב, מדובר בעצם על חשבון בעמלות נמוכות, סוג של חשבון ללא עמלות עו"ש – כאן תוכלו להרחיב.

פפר – הבנק הדיגיטלי הראשון

פפר נחשב לבנק הדיגיטלי הטהור הראשון, לפניו היו בנקים דיגיטליים מעורבבים בבנקים ובנקאות מסורתית. מה זה בעצם בנקאות דיגיטלית?  הרי גם בבנק "רגיל" גם בבנקאות רגילה, אפשר לעשות פעולות דרך האתר של הבנק. טוב, אז אולי זו סמנטיקה, הרעיון הבסיסי הוא שבנקים עם אתר (שמאפשרים לכם פעילות מקוונת) אכן פונים יותר ויותר לעולם הדיגיטל ואתם מבצעים פעולות דרך האתר והאפליקציה, אבל לא הכל. בנקים דיגיטליים הם בנקים שהכל נעשה דרך האינטרנט.

היתרונות של בנק דיגיטלי הם בעיקר בעלויות – מכיוון שמדובר במנגנון רזה ויעיל (אין סניפים, אין עובדים), אז הלקוח נהנה מעלויות תפעול נמוכות מאוד. מעבר לכך, זה כמובן מאוד נוח פשוט וידידותי למשתמש, במיוחד למשתמשים הצעירים – הם כבר רגילים לעשות הכל דרך האפליקציה, ושירותים בנקאיים דרך אפליקציה זה חיסכון בזמן, נוח וקל. חוץ מזה, בבנק דיגיטלי יהיה אפשר לעשות הכל דרך האפליקציה, זה לא כמו באתר בנק שחלק אפשר וחלק לא.

הפעילות דרך בנק דיגיטלי אפשרית 24 שעות ביממה. השירות יינתן בעיקר דרך  צ'אט בוטים – רובוטים שמספקים ללקוחות מענה (המתבסס על אינטליגנציה מלאכותית). בעיני רבים זה גם החיסרון הגדול –  מי שמחפש קשר אישי עם הבנקאי, לא יקבל אותו עם הרובוט (צ'אט בוט). מי שרגיל לרבקה מהסניף, יתקשה מאוד לעבור אחרי שנים רבות לתקשר עם רובוט. אבל זה העתיד.

פפר – מה זה בעצם?