שוק ההון    

פריגו קרסה בוול-סטריט בהמשך לתחזית מאכזבת; מתכוונת למכור את החטיבה הגנרית

הזעזועים בפריגו נמשכים. אחרי שהשליטה בה עברה לפני למעלה לקרן סטארבורד, מדווחת החברה על תוצאות חלשות ותחזית מאכזבת לשנה כולה. עם זאת, יש נקודת אור – החברה החליטה לממש את חטיבת התרופות הגנריות שלה. מדובר במהלך שסטארבורד לחצה ליישם.

אובה רוהרוף, המנכ"ל החדש של פריגו הדגיש  שהמכירה תאפשר לפריגו להתמקד בפעילות העיקרית שלה: פיתוח, ייצור ושיווק של תרופות ללא מרשם ושל מוצרי צריכה רפואיים – בעיקר עבור המותגים הפרטיים של רשתות הפארם והקמעונות המובילות בארה"ב. פריגו שולטת בשוק הזה עם החזקה של 70% מנתח השוק האמריקאי. הפעילות הזו צומחת ונהנית משיעורי רווחיות סבירים וקבועים, בעוד הפעילות הגנרית בארה"ב סובלת מרידה משמעותית ברווחיות בשנה האחרונה.

הנהלת פריגו מעריכה שהפרדת הפעילות הגנרית תבוצע במחצית השנייה של 2019 באמצעות מכירה או מיזוג. הפעילות הגנרית קשורה ומבוססת על פעילות אגיס הישראלית לפני 13 שנה. הפעילות הגנרית הניבה ברבעון השני רווח תפעולי מתואם של 115 מיליון דולר ירידה של כ-20%  בהשוואה לרבעון המקביל ב-2017. החטיבה הציגה מכירות של 209 מיליון דולר – ירידה של 13% לעומת הרבעון המקביל, אך הנתונים האלו מעידים על רווחיות תפעולית גבוהה – השאלה אם מדובר ברווחיות אמיתית או רווחיות גבוה מדי שנובעת גם מהקצאת עלויות שונה בין שתי הפעילויות של החברה.

התחזית הקודמת של פריגו היתה לרווח מתואם של 5.45-5.05 דולרים למניה, רווח חשבונאי של 3.3-2.9 דולרים למניה ומכירות של 5.1-5.0 מיליארד דולר.