שוק ההון    

קרן פימי משקיעה 40 מליון שקל בבירד אירוסיסטמס

ישי דוידי

קרן ההשקעות הפרטית פימי הודיעה היום כי חתמה על הסכם לרכישת  50% מחברת בירד אירוסיסטמס שהינה ספקית גלובלית מובילה של מערכות הגנה אוויריות ופתרונות מערכתיים לממשלות וגופים צבאיים. את המניות רוכשת פימי מבעלי המניות הקיימים של החברה ובראשם שלשת מיסדיה: רונן פקטור, דוד דרגוצקי ןצחי בן ארי, יוצאי חיל האויר.

מערכות ההגנה של בירד מותקנות בעיקר במטוסים קטנים – מטוסי מנהלים, ןמוןסים ומסוקים צבאיים. בנוסף פועלת החברה בפיתוח מערכי סיור ואיסוף מודיעין אוויריים, מערכות שליטה ובקרה אווירית ופתרונות מערכתיים כוללים. בירד נוסדה בשנת 2001, היא מונה כ-150 עובדים אשר מרביתם, כ-110 ממוקמים במשרדיה הראשיים בהרצליה והשאר במשרדים ברחבי העולם.

מערכות ההגנה של החברה מותקנות בעיקר במטוסים קטנים – מטוסי מנהלים פרטיים, מטוסים ומסוקים צבאיים. המערכות לא מותקנות במטוסים לטיסות מסחריות של חברות תעופה. בנוסף פועלת החברה בפיתוח מערכי סיור ואיסוף מודיעין אוויריים, מערכות שליטה ובקרה אוויריות ופתרונות מערכתיים כוללים. לבירד שני קווי עסקים מרכזיים: קו מערכות הגנה מפני טילים לכלי טייס (AMPS) וקו מטוסי ןמערכי משימה ייעודיים (ASIO) לגופי אכיפת החוק.

קרן פימי היא קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל. הקרן הוקמה בשנת 1996 על ידי איש העסקים ישי דוידי. הקרן מתמחה ברכישת שליטה בחברות והיא שותפה מלאה בניהולן ובתהליך ההשבחה שלהן. עד כה השקיעה הקרן במעל ל80 חברות ממרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים והיא ביצעה מימושים בהיקף של למעלה מ-4.5 מיליארד דולר.

פימי רוכשת את השליטה במנועי בית שמש

המלט – הרכישות האחרונות תרמו לעלייה במכירות אך הרווחיות נשחקת