fbpx
יש לך שאלה?
חדשות

שנה טובה לתנובה: סיימה את 2018 עם עלייה של 4% במכירות

גבינה צהובה עמק

אחרי ירידה וקפיאון בהכנסות, חזרה תנובה לצמוח. העלייה במכירות נובעת מעליית מחירים, וממכירת מוצרי חלב יקרים  

את 2014 עד 2016 סיימהתנובה  בירידה של קרוב ל-5% במכירות  וב-2017 נרשמה עלייה של 0.5% במכירות.  בתנובה מקווים כי השנים הקשות שעברו מאז המחאה החברתית הסתיימו, וכי הם פיצחו את הנוסחה לעלייה במכירות, למרות ששוק החלב גדל בפועל בפחות 1% בלבד.

בתנובה מסבירים את העלייה במכירות בהחדרת מוצרים חדשים לשוק, בינהם גבינות יקרות יותר, ויוגורטים עתירי חלבון (GO), בהם מרכזת תנובה את מירב מאמצי הפרסום שלה. בתנובה הגדילו השנה את תקציב הפרסום ב-  10%.

תנובה שומרת על מקומה כענקית בשוק החלב, וב-2018 היא תפסה נתח של 50% משוק מוצרי החלב.  

הצמיחה הגדולה: בתחליפי החלב

את הצמיחה הגבוהה בשוק החלב, רשמו דווקא תחליפי החלב כמו חלב אורז, חלב שקדים, חלב סויה, מעדני סויה, ומוצרים נוספים. קטגוריה זו גדלה השנה ב- 21%, לצד צמיחה במוצרי יוקרה כמו חמאה, גבינות שמנות, גבינות קשות וכדומה.

למרות הצמיחה, בתנובה מודאגים מסירובו של שר האוצר,משה כחלון, לחתום על צו להעלאת מחירם של מוצרי החלב שבפיקוח, וטוענים כי נגרם להם נזק של  180 מיליון שקל. נכון לעכשיו ממתינית בתנובה להחלטת היועץ המשפטי בנושא, אך קשה להאמין שההעלאה תאושר לפני הבחירות הקרובות.

חמאת תנובה: האם ניתן להשיג אותה בפחות מהמחיר המפוקח?

קראתי את תקנון האתר ואני מקבל את תנאי השימוש


על המחבר

רננה מור

רננה מור

כתבת בעיתונות הכלכלית ובמוספים כלכליים, בין היתר בדה-מרקר ובעיתון הארץ. תחום התמחותה - עסקים קטנים, מימון והלוואות, וזכויות עובדים.

השאר תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות