חדשות    

תחזית מדד המחירים בנובמבר – ירידה של 0.1-0.2%

מדד המחירים לצרכן - איך מחושב? ממה מורכב, ועוד...

תחזית מדד המחירים בנובמבר – ירידה של 0.1-0.2%

למדד המחירים המעודכן

הערכות הכלכלנים לגבי מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר מדברות על ירידה בגובה של 0.1% או 0.2%. זאת לאחר שבחודש אוקטובר המדד דווקא עלה בפועל בשיעור של 0.2%.

הראל – מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.2%

הכלכלנים של קבוצת הפיננסים והביטוח הראל חוזים כי בחודש נובמבר הייתה ירידה של 0.2% במדד המחירים לצרכן. כלכלני קבוצה מציינים כי בסקירות האחרונות ירדו הציפיות לאינפלציה, לצד מגמות כלליות שחלו במשק: חולשה בצריכה הפרטית בתחילת הרבעון האחרון בשנה. כלכלני הראל מציינים כי בעקבות עליית מחירי הנפט בשבוע האחרון דווקא גדלו הציפיות לאינפלציה. ציפיה אחרת היא לעלייה משמעותית בפעילות הכלכלית בשלושת החודשים הקרובים.

אקסלנס – מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.1%

בית ההשקעות אקסלנס חוזה כי בחודש נובמבר הייתה ירידה קלה של 0.1% במדד המחירים לצרכן. את הירידה הזו מייחסים האנליסטים של בית ההשקעות להפחתת מחירי המזון, החינוך, התרבות והבידור. הכלכלנים אינם צופים שינויים קיצוניים בסעיפי המדד, אך סבורים שנראה השפעה מסוימת של העלייה במחירי הדלק עליו. הם משערים שבעקבות סיום תקופת החגים יופחתו מחירי חלק מהבילויים – בעיקר טיולים, הבראה, נופש ובידור – מה שקורה בדרך כלל בתקופה זו של השנה.

אנשי אקסלנס לא חוזים שינויים בולטים בסעיף הדיור במדד המחיר לצרכן, ומעריכים שתהיה עלייה של כ-0.1% בסעיף זה. בטווח הארוך יותר, חוזים האנליסטים כי תהיה אינפלציה בגובה של 0.7% בשנה הקרובה.

בנק הפועלים –  מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.2%

את התחזית שלו לגבי מדד המחירים לצרכן בשנה הקרובה פרסם בנק הפועלים בחודש ספטמבר 2016, כאשר התחזית היא עד לחודש אוגוסט 2017. על פי התחזית, בחודש נובמבר חלה ירידה של 0.2% במדד המחירים לצרכן.

יש לציין שבשני החודשים הקודמים התחזיות של בנק הפועלים לא היו שונות בהרבה ממה שהתרחש במציאות. בחודש ספטמבר העריכו כלכלני הבנק כי תהיה ירידה של 0.1% במדד המחירים לצרכן, מה שאכן היה בפועל. בחודש אוקטובר ההערכה של הכלכלנים הייתה שהמדד יעלה ב-0.3%, כאשר בפועל העלייה הייתה של 0.2%. בסך הכול, חוזים בבנק הפעלים עלייה של 0.8% במדד בתקופת התחזית, אך מבחינה קלנדרית הם מדברים על עלייה של 0.1% בלבד בשנת 2016.

עם פרסום מדד המחירים לצרכן הרשמי על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ב-15 לחודש (כמובן שנעדכן כאן באתר), נראה בדיוק עד כמה התחזיות האלה עומדות במבחן המציאות.