רכב ותחבורה    

אאודי מציגה: מערכת ברכב שמתריעה בפני רמזורים אדומים – בקרוב בישראל?

 

מעודכן ל-02/2019

המערכת גם ממליצה לכם על מהירות אידיאלית לגל ירוק, בבן גוריון עובדים על אפליקציה דומה

אאודי מציגה מערכת חדשה שתעזור לכם להימנע מרמזורים אדומים.  הטכנולוגיה החדשה שאאודי תטמיע ברכביה החדשים תאפשר לנסוע את המהירות המדויקת כדי לתפוס “גל ירוק”. רצף רמזורים ירוקים.

כדי שזה יקרה על המערכת שברכב לתקשר עם רמזורים שמצוידים בטכנולוגיה נתמכת. אם יש התאמה, ברגע שתתקרבו לצומת מרומזר, אם הרמזור שלכם כרגע אדום או  צפוי להיות אדום ברגע שתגיעו אליו – יופיע סמל בלוח המחוונים או המסך של הרכב. כדי לדעת כמה זמן בדיוק יעד  שהרמזור יתחלף לירוק, יופיע טיימר עם ספירה לאחור שיגיד לכם כמה זמן נותר עד שתוכלו לצאת לדרך. טיימר כזה קיים בלא מעט צמתים בישראל עם רמזורים למשל ברחוב הירדן ברמת גן. החידוש הגדול הוא שהמערכת גם ממליצה לכם על מהירות נסיעה אידיאלית כדי שתתפסו גל ירוק של רמזורים.

הטכנולוגיה בינתיים טרם הגיעה לישראל, והיא זמינה רק למכוניות אאודי משנת 2017 ומעלה (לא כולל TT ו-A3). פיצ׳ר הצעת המהירות והרמזורים החדש של אאודי, שנוצר במסגרת Audi Connect Prime, זמין כעת ב-13 איזורים ברחבי ארה״ב וסה״כ ב-4,600 צמתים בוושינגטון, ניו יורק, אורלנדו, פורטלנד, סן פרנסיסקו ולאס וגאס.

בינתיים אפשר לסמוך על אוניברסיטת בן גוריון. במסגרת ניסוי שעורכים חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב בהשתתפות מאה נהגים מקומיים תפעל אפליקציה ייעודית שפותחה למכשיר סלולרי חכם ותקבל נתונים בזמן אמת מרמזורים בצמתים מרכזיים בבאר שבע.

"המערכת נבדקה במחקר מקדים שבוצע בסימולטור נהיגה באוניברסיטת בן-גוריון, ונמצאה בעלת פוטנציאל גבוה מאד הן מבחינת צמצום המעברים באדום והן מבחינת שיפור האחידות בתגובות הנהגים", מסביר פרופ' בר-גרא, יוזם המחקר, את התרומה של המערכת להגברת הבטיחות בדרכים. "היישום שמתריע על תחילת האור הירוק ברמזור יתרום לצמצום הזמן האבוד בתחילת הירוק, ועל ידי כך לשיפור היעילות של הצומת ולהפחתת העומס בכבישים. כמו כן יישום זה עשוי למנוע בלבול בין ירוקים לכיווני פנייה שונים". המחקר מתבצע בשיתוף משרד התחבורה, עיריית באר שבע, חברת Autotalks וחברת וימאזו

אופניים חשמליים – מהם הסוגים? איך לבחור? כמה זה עולה?