חדשות    

אבסורד – הזקנים לא גומרים את החודש וחברי הכנסת יקבלו תוספת של 4 אלף שקל

גבי גזית, בתוכנית הבוקר שלו ברדיו ללא הפסקה 103FM, זעם על העלאת השכר לחברי הכנסת המתוכננת לשנה הבא. חבר כנסת יזכה לשכר של 43 אלף שקל במקום 39 אלף שקל. גזית התייחס בעיקר לאבסורד שבתוספת (המשמעותית) בשעה שרבים מאות אינם מצליחים לסיים את החודש ורבים ממקבלי הקצבאות מביטוח לאומי בקושי מצליחים לשרוד כלכלית – "ביקשנו מכם" פנה גזית לחברי הכנסת – כבר מספר פעמים,  לא לפגוע בנכים המקבלים קצבה זעומה אבל רוצים ויכולים לעבוד והמדינה, אם הם עובדים, מקזזת להם את דמי הנכות ואומרת להם בעצם או שתשכבו בבית ותחיו על קצבת הזקנה או שתעבדו ואז אין קצבת נכות. לא עשיתם כלום בעניין.

"ביקשנו מכם לעדכן את קצבאות הזקנה המעליבות שלא מאפשרות לקשישים נטולי פנסיה לחיות, להרים אותם לפחות באלף שקלים –  לא עשיתם כלום,  כי לא אכפת לכם. רק התוכנית הזו פנתה אליכם עשרות פעמים בנושאי רווחה שדורשים חקיקה ואף אחד מכם לא זז ולא קם. וכך גם פנסיונרים שאם חלילה עובדים חלקית ומשתכרים למעלה מ-5,000 שקלים הם לא זכאים לקצבת זקנה.

אז למה מגיעה לכם תוספת? תוספת זה בונוס, הצלחה זה פרס למי שמצטיין ואתם נכשלתם כולכם, למעט ספורים שבכם שניסו אך נותרו במיעוט. אני מבקש לפנות לחברי הכנסת, לכל המאה ועשרים שאף פעם לא מבינים למה הציבור בז לכם ואוהב לשנוא אתכם. הנה ההזדמנות שלכם לחזור בתשובה ברגע אחד. אתם שמשתכרים יפה, לא כמו מנהלי בנקים אבל יפה מאוד ויש לכם שלל הטבות שכל עובד בארץ רק יכול לחלום עליהם, אתם עומדים בעוד שלושה חודשים לקבל תוספת לשכרכם של כ-4,000 שקלים במסגרת הסידור המיוחד שלכם. במקום 39 אלף שקלים שיש לכם, היום, תרוויחו 43 אלף שקלים. למה? מה קרה, מה פתאום, למה אתם ושאר עובדי ישראל לא יקבלו שקל אחד? כי אתם יודעים לדאוג לעצמכם, כי השכר שלכם שונה משכר הפועלים, המורים, הפקידים וכל השאר. הרי לכם יש בכנסת גם לשכה צמודה ורכב צמוד ושירותים ומקלחת והכל חינם. עיתונים, מחשבים בתי מלון ללון בהם בירושלים ובקיצור אתם עולים לנו כל אחד מכם כארבעה מיליון וחצי שקלים בשנה.

"ושוב, כאילו לא די ששכרכם יעלה בעשרה אחוזים, סתם בלי סיבה, חוץ מזה שבא לכם. אבל מה אתם עושים בשביל השכר הזה? אנחנו מפצירים בכם כבר שנים להפסיק את האפליה נגד החלשים באוכלוסייה ואתם לא עושים כלום. רק התוספת לשכרכם מתקרבת לשכר המינימום. ביקשנו מכם לאפשר לאמהות חד הוריות שמקבלות מזונות מהביטוח הלאומי לצאת לעבודה בלי לפגוע בדמי המזונות – לא עשיתם כלום.

"ולכן אני ואני בטוח שמאחוריי ציבור גדול, מציע ומבקש מכם, תוותרו על התוספת המושחתת הזו ואם לא על כולה לפחות על רובה. אתם חייבים לקבל משהו? תסגרו על 500 שקלים במקום 4,000. גם זה יותר מדי אבל איכשהו נוכל לחיות עם זה. תוותרו פעם אחת ומצד שני תתחילו לעבוד למען הנכים, החלשים והקשישים ואז תתחילו לקבל הערכה.

"תוותרו על התוספת או ששנאת הציבור כלפיכם תגבר עוד יותר ואתם תרוויחו ביושר את התיעוב הזה כי אין לנו שום תועלת בכם, כלום".