חדשות    

אול-יר – צרות בצרורות

קרדיט: pixabay

אול-יר שגייסה אג"ח בבורסה המקומית בסך של 650 מיליון דולר,  ממשיכה לאותת על מצוקה. אחרי שבעל השליטה "קיבל" בטעות 3.7 מיליון דולר מהחברה, ורק אחרי 4 חודשים הטעות התגלתה, מדווחת החברה על הסכם השקעה/ מימון שיותר מכל מעיד על בעיה גדולה.

השקעה של 35 מיליון דולר – האמנם?

הבוקר דיווחה החברה על השקעה של 35 מיליון דולר של גורם חיצוני שישקיע בכמה מחברות הנכסים. אבל מדובר על השקעה של עד 35 מיליון דולר בהון מועדף שמספק למשקיע ריבית שוטפת (כן, זה סוג של מניות בכורה שמקנות ריבית שוטפת) של 10.75% – ריבית גבוהה.

מעבר לכך, לא מדובר ב"כסף חדש". אותו גורם חיצוני נתן בסוף נובמבר הלוואה של 29 מיליון דולר ועכשיו פשוט הוא מחליף את ההלוואה הזו בהון מועדף. ההלוואה אז ניתנה בריבית של 9.75%.  אלא שמהדיווח החדש עולים נתונים אחרים – ההלוואה נלקחה ב-27 בנובמבר (לפני 10 ימים) וההוצאות בגינה הסכתמו ב-63 אלף דולר, שזה תקין, אבל – "עלויות קמת הלוואה עמדו על 415 אלף דולר…". החברה שילמה כ=480 אלף דולר על הלוואה של 29 מיליון דולר – 1.7% על הלוואה ל=10 ימים! אתם מפנימים – אנחנו בארץ נתנו לה הלוואה בריבית שנתית של 4%-5% ו-7% והלווים בארה"ב לקחו לה 1.7% ב-10 ימים.

מעבר לכך, אול-יר שמחזיקה בנכסים בסך של מעל 2 מיליארד דולר, רזה מאוד במזומנים – 21 מיליון דולר בדוח סולו. במקביל, על רקע הטעות והממשל התאיגידי הלא תקין,  אגרות החוב של החברה, ירדו והתשואה על האג"ח עלתה ל-15% – ברמת מחיר כזו, לא ניתן למחזר חובות. ברמת ריבית כזו, יש סכנה שאותם 3.7 מיליון דולר, יגרמו לחברה של 2 מיליארד דולר ליפול.