שוק ההון    

אופל בלאנס ממשיכה לצמוח בקצב מהיר; הרווח הנקי זינק ב-24% ל-6 מיליון שקל

דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס (קרדיט: יח"צ)

אופל בלאנס השקעות, העוסקת בתחום האשראי החוץ בנקאי, ממשיכה להגדיל את תיק הלקוחות שהגיע ברבעון האחרון ל-255 מיליון. את הגידול מימנה אופל באמצעות אשראי בתנאים נוחים יחסית מהבנקים ולא באמצעות הנפקת אג"ח, מה שאיפשר לה להקטין את שיעור הוצאות המימון.

ההכנסות משירותים פיננסיים הסתכמו בכ-15.7 מיליון שקל, גידול של כ-22% בהשוואה להכנסות של כ-12.9 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2017. את הגידול בהכנסות מסבירים באופל בגידול בתיק הלקוחות ובפעילות החברה. הכנסות הקבוצה משקפות תשואה שנתית של כ-25% על יתרת תיק הלקוחות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם לשיא של כ-6.0 מיליון שקל, גידול של כ-24% בהשוואה לרווח נקי של כ-4.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2017. הגידול החד ברווח הנקי מקורו בגידול בפעילות החברה וירידה בחובות מסופקים.

המניה של אופל עולה כעת במסחר בבורסה בתל אביב בכ-5% לשער של 2.55 שקל למניה המשקף לחברה שווי שוק של כ-204 מיליון שקל.

במקביל לפרסום התוצאות מודיעה אופל כי על חלוקה נוספת של דיבידנד, בפעם השלוש-עשרה, בסכום של 3.0 מיליון שקל, ובסכום מצטבר של כ-10.5 מיליון שקל מתחילת השנה אשר משקפת תשואת דיבידנד שנתית בשיעור של כ-5%.

ההכנסות משירותים פיננסיים נטו בניכוי הוצאות חובות מסופקים ואבודים הסתכמו בכ-11.6 מיליון שקל (74% מההכנסות), צמיחה של כ-18% בהשוואה לכ-9.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2017.

מאופל נמסר כי הנפקת האג"ח, הוזלת עלות המימון ושיפור התנאים בהם מועמדות לחברה מסגרות אשראי והלוואות מבנקים ומלווים פרטיים הובילו להקטנת שיעור הוצאות המימון ביחס להכנסות ל-12% תזרים המזומנים לתקופה של שלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הסתכם ב-14.1 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי בתקופה המקבילה אשתקד. המעבר לתזרים חיובי נובע מהעובדה שהגידול בתיק הלקוחות מומן מאשראי שוטף מתאגידים בנקאיים (פעילות שוטפת), לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה הגידול בתיק הלקוחות מומן בעיקר מהנפקת אג"ח (פעילות מימון).

סך עסקאות הניכיון בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2018 הסתכם בכ-1.14 מיליארד שקל, גידול של כ-22% לעומת כ-936 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס השקעות: "אנו שמחים לדווח על רבעון שיא ועל גידול ניכר בתיק הלקוחות. אנו מזהים ביקוש גובר לשירותים אותם מספקת החברה, הודות למוניטין החברה וניסיונה הרב בתחום. אנו מרחיבים בהתמדה את היצע השירותים והפריסה הגיאוגרפית שלנו על מנת לספק מענה ללקוחותינו.

"אופל הינה שחקן דומיננטי בתחום האשראי החוץ בנקאי בישראל, הנשענת על ניסיון וידע רב בתחום. אנו יודעים לספק פתרונות גמישים לעסקים קטנים ובינוניים, ובכך להוות בעבורם עוגן פיננסי אשר מסייע ללקוחותינו כמנוע צמיחה. בנוסף, אנו נהנים מתמיכה רגולטורית משמעותית הנובעת מהכרת המחוקק בצורך במערכת מקבילה למערכת הבנקאית המסורתית, וזאת על רקע יציאתם של מתחרים מתחום האשראי ומיצובנו העסקי הגבוה אנו מצליחים לצמוח בעקביות בשיעור דו ספרתי.

"הפעילויות שביצענו, כמו גם הרוח הגבית לה אנו זוכים מצד הסביבה העסקית והרגולטורית מציבים לאופל בלאנס אופק עסקי ארוך טווח ואפשרות להמשיך ולבסס את מעמדנו כשחקן מוביל בשוק, תוך שמירה על פיזור גדול של לקוחות וניהול מיטבי של הסיכונים. אופל בלאנס זוכה לאמון מצד המערכת הבנקאית ופועלת להמשיך להגדיל ולגוון את מקורות האשראי. לצורך כך אנו שוקלים הנפקת אג"ח אשר תסייע לנו בגיוון מקורות המימון ובתמיכה בתוכניות הצמיחה העתידיות. בהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה, אנו מדווחים על חלוקת דיבידנד נוספת בסך של 3 מיליון שקל המשלימה חלוקת דיבידנד של 10.5 מיליון שקל מתחילת השנה".

אופל בלאנס עוסקת במתן מגוון פתרונות פיננסיים לעסקים קטנים ובינוניים בתחום האשראי החוץ בנקאי. החברה מתמחה במימון כנגד ממסרים דחויים לעסקים ושכירים, שירותי מטבע, והשלמת הון עצמי כנגד בטוחות ושיעבוד המחאות זכות. לקבוצת אופל ארבעה סניפים בפריסה ארצית: אשדוד, ראשון לציון, חולון ובאר שבע.

חברות האשראי החוץ בנקאי יוכלו לגייס בבורסה

הלוואה מבנק או הלוואה מגוף חוץ בנקאי? לא מה שחשבתם