שוק ההון    

אופנהיימר בהמלצה פושרת על טבע

קאר שולץ, מנכ"ל טבע

מניית טבע עלתה ב-15% בעקבות הדוחות הטובים לרבעון השלישי, אבל באופנהיימר משאירים את ההמלצה על תשואת שוק.

האנליסטים מדגישים את התוצאות החזקות, ויחד עם זאת מסבירים את הסיכונים הנצבים בפני החברה, ובהינתן שווי החברה בשוק הם כאמור לא יוצאים מגדרם –  "חברת טבע (TEVA) פרסמה ביום חמישי תוצאות חזקות לרבעון השלישי 2018, הכנסות של 4.52 מיליארד דולר, בדומה לקונצנזוס, ורווח של  0.68 דולר למניה, מעל הצפי של 0.55 דולר למניה, בשל התייעלות במבנה עלויות.

"הנהלת טבע העלתה בפעם השלישית את תחזיותיה לשנת 2018 לגבי רווח נקי ותזרים מזומנים.  נקודות עיקריות מהדוחות כללו:  הערכת החברה לגבי התייצבות בשוק הגרניקה בארצות הברית, נתונים מוקדמים מרשמים לתרופת Ajovy לטיפול במיגרנות, ומכירות קופקסון ששוב היו מעל הצפי.

"בשיחת הועידה חזרה הנהלת טבע מספר פעמים על הערכתה כי מכירות התרופות הגנריות הגיעו להתייצבות, בין השאר בשל החלטת החברה להפסיק מכירת מוצרים פחות רווחים.  ההכנסות ממוצרים גנריים הסתכמו ב- 922 מיליון דולר, ירידה של כ-25% מול הרבעון המקביל, אך בדומה לתחזיתנו של 925 מ' דולר.  זה אולי המסר החשוב ביותר שעולה מהדו"ח הרבעוני, כפי שהוא מוריד חששות לטווח הארוך סביב הפעילות הגדולה ביותר של החברה.

"הטיפול החדשני של טבע למיגרנות Ajovy אושר בחודש ספטמבר והוא אחד משני מוצרי "בלוקבסטר" שאמורים לפצות על הירידה הצפויה במכירות הקופקסון בארה"ב.  Ajovy מתחרה בשני מוצרים דומים מאותו סוג של טיפול, CGRP, אחד מחברת אמג'ן (AMGN) והשני של אלי לילי (LLY).  שלושת הטיפולים הציגו רמת יעילות דומה בניסויים קליניים, ההבדל העיקרי בין שלושת המוצרים הוא המינון הרבעוני שמציעה טבע.  בנתונים המוקדמים, טבע מעריכה שכ-20% מהחולים בוחרים במינון הרבעוני,  שיעור גבוה לעומת הצפי הפנימי של החברה.

"ההכנסות מקופקסון בארה"ב שוב היו מעל הצפי מזה הרבעון השלישי ברציפות, והסתכמו ב- 463 מיליון דולר, משמעותית מעל הצפי של 390 מיליון דולר. למרות שחברת מיילן הורידה בקיץ את המחיר הרשמי (WAC price) של במחצית, טבע שמרה על מחירים דומים עם נתח שוק גבוה של 77% (לעומת כ- 84% ברבעון הקודם). אנו עדיין מעריכים ירידה במכירות הקופקסון ברבעון הרביעי של 2018 ובמהלך 2019.

"הורדת נטל החוב ממשיכה להוות את הגורם החשוב ביותר עבור מניית TEVA וגם עומדת בראש היעדים העסקיים של הנהלת החברה. טבע דווחה ברבעון השלישי על חוב נטו בסך של 27.6 מיליארד דולר, המשקף מכפיל חוב נטו ל-EBITDA של כ-5.2x לשנת 2018, לעומת יעד החברה של 3.0x עד סוף 2020.  תחזית הקונצנזוס הנוכחית צופה תזרים מזומנים של 3.9 מיליארד דולר ב-2019 ו- 3.2 מיליארד בשנת 2020.

"בשורה התחתונה, הנהלת טבע מציגה עד כה התקדמות ביישום תכניותיה, אבל אנו צופים בשנת 2019 שפל בנתונים הפיננסיים, ומעריכים כי מניות TEVA תתקשה להשיג ביצועי יתר בטווח הבינוני.  בכך, אנו משמרים את המלצתנו על perform".

מניית טבע 

האם מניית טבע יכולה לרדת לאפס?

טבע – הנפילה