שוק ההון    

אורד – מוכרת חברה באירופה בתמורה ל-7.1 מיליון שקל; תרשום רווח הון של 4.5 מיליון שקל

אורד תרשום רווח הון של 4.5 מיליון שקל לאחר שחתמה על הסכם למכירת האחזקות בחברה אשר ריכזה את פעילותה במערב אירופה בתמורה לכ-7.1 מיליון שקל.

אורד נסחרת בבורסה בתל אביב בשער של כ-150 אגורות למניה המשקף לה שווי שוק של כ-107 מיליון שקל. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידות חדות ושערה נמוך היום בכ-50% משער המניה ביולי 2017.

אורד התקשרה בהסכם עם בעל מניות שותף בחברה נכדה של החברה, Glosec NL BV, למכירת מלוא אחזקותיה, בשיעור של 51%, בחברה הנכדה Glosec NL BV , הפועלת בתחום מערכות אלקטרומכניות ומתח נמוך בהולנד. האחזקות יימכרו לשותפים בעסקה אשר תשולם בשני תשלומים עד סוף שנת 2018.

עוד הוסכם במסגרת ההסכם כי החברה לא תתחרה בפעילותה של החברה הנכדה בהולנד במשך 5 שנים ממועד חתימת ההסכם וכן כי הזכות לשימוש בשם Glosec בהולנד יהיה לחברה הנכדה בלבד.

לאחרונה הודיעה אורד כי הגיעה להסכמה עקרונית עם חברת EDF Renewables Israel, לפיה תקים בעצמה ובאמצעות חברת-הבת סולארפאוור, עבור EDF, מערכות סולאריות קרקעיות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית לייצור חשמל, בהספק מותקן כולל של כ-28 מגה-וואט באזור קיבוץ כפר מנחם שבשפלת יהודה, וכן תעניק שירותי תפעול ותחזוקה למערכות למשך 10 שנים ממועד הפעלתן, וזאת בתמורה כוללת בסך של כ-55 מיליוני שקל.

ביולי האחרון דיווחה אורד כי חברה בת שלה המוחזקת במשותף עם חברה מקומית באפריקה זכתה בפרויקט לביצוע עבודות ביטחון והגנת מתקנים בתחום האנרגיה במזרח אפריקה, בסך של כ-20 מיליון שקל.

חברת אורד, אשר נמצאת בשליטתם של משפחת אדורם וסולג פיתוח מתמחה בביצוע פרויקטים, מכירת ציוד ומתן שירותים בתחום המתח הנמוך למערכות ביטחון, מערכות שליטה ובקרה והגנה היקפית, מערכות גילוי וכיבוי אש בהתקנת מערכות סולאריות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית לייצור חשמל, ובמתן שירותי גמר למערכות האלקטרו מכאניות. בין לקוחות של אורד נמנים גופים ממשלתיים כגון משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות והביטחון, גופים בתחום התעשייה הביטחונית וגופים ציבוריים גדולים אחרים. לאורד הסכמים בלעדיים עם יצרנים בינלאומיים והיא המשווקת הבלעדית של מערכות גילוי אש ופריצה של חברת Siemens.