שוק ההון    

אורמת לא עומדת בתחזיות האנליסטים; הרווח הנקי ירד ל-10.6 מיליון דולר- ירידה של 56%

אורמת טכנולוגיות מפספסת את תחזיות האנליסטים. הרווח למניה של אורמת הסתכם ברבעון השלישי ב-0.21 דולר למניה בעוד האנליסטים חזו לה רווח למניה של 0.45 דולר.

גם בשורת ההכנסות שהסתכמו בכ-165.5 מיליון דולר פיספסה אורמת את התחזיות שעמדו על מכירות של 173 מיליון דולר.

ההכנסות של אורמת ברבעון השלישי הסתכמו הסתכמו בכ-166.5 מיליון דולר, גידול של 5.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, כולל הוצאה חד פעמית בסך של 5 מיליון דולר בגין הסיום של חוזה החשמל, הסתכם ל-10.6 מיליון דולר, 0.21 דולר למניה, לעומת רווח של 24.0 מיליון דולר, 0.47 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

המניה של אורמת יורדת כעת בכ-4.5% לשער של 188.5 שקל למניה המשקף לה שווי שוק של כ-9.55 מיליארד שקל.

הרווח הנקי המתואם המיוחס לבעלי המניות הסתכם ל-15.6 מיליון דולר, 31 סנט למניה והנו בנטרול ההוצאה החד פעמית בסך 5 מיליון דולר,10 סנט למניה, בגין הסיום של חוזה החשמל של Galena 2 וזאת לעומת 25.9 מיליון דולר, 51 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד שהנו בנטרול הוצאה חד פעמית של 1.9 מיליון דולר בגין פדיון מוקדם של אג"ח מובטחות של OFC והלוואה ל-DEG.

ה-EBITDA המתואם הסתכם ברבעון בכ-75.6 מיליון דולר לעומת 76.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בכ- EBITDA המתואם נובע בעיקר מההשבתה בפונה אשר קוזז בחלקו מהגידול בתרומה של סארולה ל-EBITDA .

הכנסות מגזר החשמל גדלו בכ-5.4% והסתכמו בכ-116.9 מיליון דולר ברבעון לעומת 110.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מתחנות הכוח Platanares, Tungsten Mountain וההרחבה של אולקריה אשר החלו בהפעלה מסחרית במהלך שנים עשר החודשים האחרונים וכן בשל התרומה של התחנות מהרכישה של USG. הגידול קוזז בחלקו מההשבתה של תחנת פונה וכן מהיקף ייצור נמוך יותר בתחנות אחרות עקב עבודות תחזוקה ושדרוג, טמפרטורות גבוהות מהממוצע ועקב צמצום יזום של החשמל הנמכר לרשת במספר תחנות על ידי מנהלי רשתות החשמל (curtailment).

הכנסות מגזר המוצרים גדלו בכ-7.9% והסתכמו בכ-48.4 מיליון דולר ברבעון לעומת 44.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות מגזר "אחר" הסתכמו ל-1.1 מיליון דולר לעומת 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

במהלך הרבעון השלישי רשמה אורמת תחת סעיף הוצאות מכירה ושיווק הוצאה חד פעמית בסך של 5 מיליון דולר בגין הסיום של חוזה החשמל של תחנת הכוח Galena 2עם .NV Energy בכוונת החברה למכור את חשמל מ- Galena 2 במסגרת חוזה החשמל עם SCAPPA במחיר של 75.5 דולר למגה-וואט החל ממרץ 2019.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד רבעוני 10 סנט למניה בהתאם למדיניות הדיבידנד של החברה. הדיבידנד ישולם בכ-4 בדצמבר 2018 לבעלי מניות הרשומים בכ-20 בנובמבר 2018.

יצחק אנג’ל, מנכ"ל אורמת: "סך ההכנסות גדלו בכמעט 6% והכנסות מגזר החשמל גדלו מעל -5%. צמיחה יציבה זו הושגה על אף ההשבתה של תחנת הכוח פונה והיא ממחישה את הגיוון המובנה במודל התפעולי שלנו ומדגישה את חוזקו של הפורטפוליו הגלובלי שלנו. כעת, שזרימת הלבה בסביבת תחנת הכוח פונה פסקה, אנו פועלים על מנת להחזיר את התחנה לפעילות. בעוד אנו מתגברים על המצב יוצא הדופן הזה, אנו מאמינים כי אורמת ממוצבת היטב להמשך הצמיחה."

"ההשבתה של פונה יחד עם החלפה של מספר גדול מהממוצע של משאבות הפקה במהלך הרבעון השפיעו על הרווחיות הכוללת. על אף זאת, אורמת הציגה EBITDA מתואם של 75.6 מיליון דולר. הרווחיות היציבה והמתמשכת, למרות האירועים המשמעותיים והלא צפויים כגון ההתפרצות הגעשית בהוואי, ממחישים את החוזק והחוסן של המודל העסקי שלנו. במהלך הרבעון ביצענו צעדים משמעותיים בכדי להקדים את ההפעלה המסחרית של התחנה השלישית במקגינס הילס בעלת הספק של 48 מגה-וואט אשר צפויה כעת להתחיל לפעול בתחילת דצמבר 2018. התרומה של התחנה השלישית במקגינס הילס לצד הצפי להיקף ייצור חשמל מוגבר ורווחיות גבוהה יותר ברבעון הרביעי צפויים לבוא לידי ביטוי בתוצאות פיננסיות חזקות של מגזר החשמל אשר יתמכו בתחזית השנתית שלנו ל-2018."