חדשות    

אזהרת רווח לדורי בניה מפילה את המניה, איך זה ישפיע על הכסף שלנו?

היום פירסמה חברת התשתיות דורי בניה, אזהרת רווח חמורה לרבעון השני בו מעריכה כי תרשום הפסד עתק של 250-350 מיליון שקל. בתגובה, מניית החברה נופלת בקרוב ל-60%. דורי בניה היא חברת קבלנות תשתיות אשר מבצעת פוייקטים בהיקף של יותר מ-2 מיליארד שקל, ולדיווח היום השפעה על המשק שלנו. בהודעה שהוציאה מהבורסה נאמר שהחברה לא העריכה נכון את ההוצאות וההכנסות בפרוייקטים שלה ולפיכך בדוחות הקרובים תידרש לבצע התאמות. את המחיר, מן הסתם, נאלצים לשלם המשקיעים אשר רואים היום את השקעתם נחתכת בחדות וייתכן שיפעלו להגשת תביעה כנגד החברה ונושאי המשרה על הנזקים שנגרמו להם.
בעקבות ההודעה היום, בעלי השליטה בחברה, מקבוצת גזית גלוב, החליטה להמיר הלוואה של 125 מיליון שקל (מתוך 250 מיליון שקל) למניות החברה לפי מחיר המניה הבוקר – 2.5 שקלים. ההחלטה טעונה אישור של אסיפה כללית אשר צפויה לאשר זאת, בייחוד לאור העובדה כי מניית החברה יורדת בחדות. אחר המהלך תחזיק גזית גלוב ב-59% מהמניות של החברה. קבוצת דורי השולטת היום ב-60% תדולל לכ-24% והציבור יחזיק ב-17% הנותרים. זאת ועוד, החברה הודיעה בזאת כי בעקבות ההפסד שרשמה בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2014, היא מבצעת תהליך של בדיקה כוללת בקשר עם הנתונים והאומדנים המשמשים אותה להכנת דוחותיה הכספיים. על בסיס נתונים ראשוניים שהתבררו לאחרונה והטעונים עדיין בדיקות נוספות, נראה כי קיימת סטייה מהותית באומדני העלויות וההכנסות הצפויות של פרויקטים בביצועה של החברה לעומת האומדנים שהיו קיימים בידיה עד כה, בטווח הנאמד בין 250 מיליון ש"ח לבין 350 מיליון ש"ח".
ביום 26 ביולי 2014, החליט דירקטוריון החברה למנות מפקח חיצוני שתפקידו בדיקה ואימות של הנתונים והאומדנים האמורים. המפקח ידווח על
ממצאי בדיקתו לוועדת דירקטוריון מיוחדת, שחבריה הם כל חברי ועדת הביקורת של החברה וכן הדירקטור מר יחזקאל (חזי) ברקוביץ. החברה בוחנת אפשרויות לחיזוק ולהרחבה של ההון העצמי שלה.

לדברי אודי אלוני יו"ר לשכת יועצי ההשקעות בנוגע לנפילה החדה של מניית "דורי" והשלכות אפשריות שלה על השוק כולו, "היקף הכספים בקרנות המושקע בניירות ערך עומד על 33 מיליון, במניות דורי בניה ודורי קבוצה, והשאר באג"ח השונות, ההמלצה שלנו היא חד משמעית לא להשיע במניות ואג"ח קונצרני באופן ישיר אלא באמצעות קרנות נאמנות המפזרות את השקעתן כך שגם נפילה גדולה כפי שמתרחשת כעת בניירות הערך של דורי, תשפיע על חלקן באופן מינורי יחסית. ההשקעה בקרנות אינה דורשת מעקב אינטנסיבי אולם יש לבחור את הקרנות בקפידה עם דגש על המוניטין של מנהל הקרן", מוסר אלוני.