חדשות    

איילת ניר: "מעדכנים תחית מדד לפברואר כלפי מטה בעשירית האחוז ל-0.6%"

בית ההשקעות יצירות מפרסם סקירת מאקרו שבועית: "בבנק ישראל נחושים בניסיון למתן את קצב הייסוף, ועל כן, יש לצפות להמשך מעורבות של הבנק המרכזי בשוק המט"ח"

בית ההשקעות "יצירות" מפרסם הבוקר סקירת מאקרו שבועית מאת איילת ניר, בה נכתב  כי בנק ישראל הגביר מעורבותו בשוק המט"ח בחודש האחרון.

ב"יצירות" מציינים כי בפברואר הגדיל בנק ישראל את היקף רכישות המט"ח שלו, לרמה של 1.05 מיליארד דולר, מתוכם 245 מיליוני דולר בלבד נרכשו תחת התכנית לקיזוז השפעת הפקת הגז בישראל על שער החליפין, והשאר מתוך ניסיון של הבנק המרכזי להשפיע על שערי החליפין.

בנוסף מציינת איילת ניר, כי "כשבוחנים את התנהגות שערי החליפין ניתן לראות באופן ברור, כי בעוד בשלושת החודשים האחרונים נסחר השקל ללא מגמה ברורה ותוך תנודתיות כנגד הדולר, הוא התנהל במגמה בולטת של התחזקות כנגד האירו. אנו תמהים עד כמה באמת יכול בנק מרכזי להשפיע על מגמות ארוכות טווח בשוק המט"ח".

ב"יצירות" מתייחסים גם לעדכון תחזית המדד לחודש פברואר, וכותבים כי "לאור עדכון במספר סעיפים, בעקבות אומדנים מתוקנים שנאספו, וחישוב מחדש של גורמי העונתיות, אנו מעדכנים את תחזית המדד לחודש פברואר כלפי מטה בעשירית האחוז ל- 0.6%-".

באשר לארה"ב, כותבים "יצירות" דוח תעסוקה חזק נוסף התפרסם ביום שישי האחרון, והצביע על תוספת משרות גבוהה מהציפיות, למרות מזג האוויר הקשה בארה"ב, התחזקות הדולר ועליית מחיר הנפט הגולמי. השכר לשעת עבודה עלה בשיעור מתון של 0.1%. הדו"ח החזק הזין את החשש מפני עליית ריבית כבר ביוני הקרוב, כפי שבא לידי ביטוי בעליית התשואות בשוק האג"ח, ובירידות שערים בשוק המניות".

באשר לאירופה: הבנק המרכזי האירופאי יתחיל את מסע הרכישות שלו ביום שני, ה- 9 במרץ 2015. על פי התכנית שהוצגה בינואר, הבנק ירכוש אג"ח ממשלתיות בשוק המשני ויוסיף לרכוש ABS ו- Covered Bonds בסך כולל של 60 מיליארד אירו בחודש, עד לספטמבר 2016, אז במידת הצורך תוארך התכנית.

ב"יצירות" מציינים כי השווקים הגיבו בחיוב להודעת הבנק המרכזי, ותשואות האג"ח הוסיפו לרדת. פתיחת המרווח בין האג"ח האמריקאי לאירופאי ביום שישי, מעוררת סימני שאלה בנוגע לתיאוריה לפיה, הפער בין תשואת אגרות החוב של אירופה וארה"ב לא יכול להיפתח יתר על המידה.