חדשות    

איי.בי.איי – כך תתכננו את הפרישה

בית ההשקעות IBI

 לקראת השנה החדשה ריכזו בבית ההשקעות איי.בי.איי (IBI ) מספר עצות פיננסיות; חשוב לקרוא !  

קובי רוזין, מנכ"ל IBI גמל והשתלמות: תכננו את הפרישה (כן כן, במיוחד אם היא רחוקה)

"במהלך השנים יצא לי לייעץ ללקוחות רבים שעמדו לפרוש לפנסיה. פעמים רבות עולים בשיחות משפטים כמו "אם הייתי יודע" או "חבל שלא טיפלתי בזה קודם…". נכון, הנושא מורכב ומעיק והכי נוח לכולנו להדחיק אותו. הכי קל להגיד "יהיה בסדר…". אבל, פרישה צריך לתכנן מגיל צעיר, כלומר הרבה לפני הפרישה. כי מה לעשות, לרובנו לא יהיה "אקזיט" שיסדר אותנו בחיים וגם ניתן לומר כמעט בוודאות שמערכות הפנסיה הנוכחיות לא יתנו מענה נאות לצרכים שלנו. וקחו בחשבון שביום האחרון בעבודה צריך להחזיר גם את רכב הליסינג, הטלפון הנייד והכרטיס המגנטי לארוחות צהריים.

אם כך, השיטה הנכונה והטובה לחסוך לפנסיה היא "שקל ועוד שקל". כדאי לתכנן את החסכון הפנסיוני וזה דבר אפשרי ובהישג יד מפני שהמידע היום זמין ונגיש ויש אנשי מקצוע המסוגלים לעזור לנו בתכנון במידת הצורך. ולמה לתכנן? כי האתגרים בפני החוסכים היום לא פשוטים לעומת שנים קודמות: קיימת אי-ודאות לגבי היציבות התעסוקתית, אי-ודאות ביחס לביצועי שוק ההון לאורך השנים, תוחלת החיים עולה ואיתה גם השאיפה לעלייה ברמת החיים שלנו.

אבן היסוד הראשונה של תכנון היא התנהלות צרכנית ופיננסית נבונה. כמה באמת חשוב לשדרג את דירת המגורים? מהי הוצאת המימון הנדרשת לשדרוג כזה? כמה נסיעות לחו"ל מתכננים לעשות בשנה? האם המטבח המקסים שראינו בפרסומת הוא בהישג ידנו? לצערנו, לכל ההחלטות האלה יש בסופו של דבר משמעות במונחי פנסיה.

לכן, התכנית לתגבור הפנסיה צריכה לעבוד על העקרונות הבאים:

1. לנצל באופן מקסימלי את הטבות המס כשכיר או עצמאי בהפקדות לגמל והשתלמות. הטבות אלו שוות הרבה כסף.

2. לבחור תמהיל השקעות נכון ברמת סיכון נכונה. אגב, גם נכס השקעה חסר סיכון הוא בעל סיכון עבור מי שצריך תשואה עד לגיל פרישה. התייעצו!

3. להימנע ככל האפשר ממשיכת כספים מאפיקים בעלי יתרונות מס בעת משיכה. למשל, קרן השתלמות, פיצויים מתכניות פנסיוניות, קופות גמל הוניות.

4. לצמצם עליות מימון על הלוואות ומשכנתאות.

5. להקטין ביטוחים לא רלוונטיים ולהיות עם יד על הדופק בכל הקשור לתשלום דמי ניהול הוגנים על המכשירים הפיננסיים השונים.

חישוב גיל פרישה

מדריך פרישה – כל מה שצריך לדעת רגע לפני פרישה

מחשבון תכנון פרישה