חדשות    

איך הושקע הכסף שלנו בחודש האחרון?

בתי ההשקעות והגופים הגדולים בתעשיית ניהול התיקים  פסגות, מגדל, אקסלנס, אי.בי.אי, מיטב-דש, אלטשולר-שחם, תפנית, הדס-ארזים, פעילים, אנליסט והראל המשיכו בחודש יולי להשקיע בפרופיל הביניים הנפוץ של 20/80 עם שחיקה קלה של 0.03%. אם זאת תיקי השקעות שבהם פרופיל ההשקעה במניות הוא 10% עלה ב-0.18% כשבתיקים עם 30% מניות נרשמה ירידה קלה בשיעור של0.18% בהיקף המנייתי, כך עולה מפרסם היום גדעון בן נון מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, במסגרת מדד אג'יו שבודק את תיקי השקעות הציבור ואת אמדן הביצועים בתיקי ההשקעות המנוהלים בהתאם למבנה ופרופיל הסיכון.     

על פי המדד, תיקי ההשקעות של הציבור בחודש יולי הרוויחו בעיקר מהשקעות באפיקים הסולידיים, עקב עליות במרבית אפיקי האג"ח, אך סבלו מירידות שערים באפיקים המנייתיים. למרות היותו של חודש יולי חודש מלחמה, דווקא התנהגות המניות הפתיעה ולא נרשמו ירידות חדות. אל מול המדדים בישראל דווקא בעולם נרשמו ירידות שערים חדשות יותר.

באשר להשקעות באג"ח, כתוצאה מהפחתת הריבית, אפיקי האג"ח רשמו עליות ורווחי הון נאים. עקב ההאטה באינפלציה וההשלכות הממתנות של התקופה, האפיקים הצמודים למדד עלו בשיעור מתון בלבד, אולם האפיקים השקליים עלו בצורה בולטת יותר, הן בממשלתיות והן בקונצרניות.

כך לדוגמה, הקונצרניות השקליות עלו בשיעור של כ-0.68% בתיקים, בעוד הצמודות עלו ב-0.29%. הממשלתיות הצמודות הקצרות אף ירדו בכ-0.23% עקב הנפילה באינפלציה. בסיכום החודש עלה כאמור סך התיק הסולידי בהרכבו בשיעור של 0.34%.

נראה כי בסיכום יולי, למרות המלחמה בעזה נוצר מצב שבו הורדת הריבית הביאה לרווחים נאים בתיקים הסולידיים, באופן שמיתן את ההשלכה השלילית של שוקי המניות.