חדשות    

 איך מנהלים עובדים מבוגרים?

קרדיט: pixabay

 איך מנהלים עובדים מבוגרים?

עובד מבוגר יכול להיות עובד מצויין לארגון, אבל חשוב לדעת איך להתנהל מולו; הנה כמה תובנות

 

עובדים מבוגרים נתפסים במקרים רבים כמומעדים פחות טובים למשרה מסוימת. יש להם וותק, יש להם ניסיון, יש להם דעה, ואולי הג'וב "קטן" עליהם מבחינת מה שעשו בעבר. אבל, מסתבר שהניסיון, וותק, ידע, שווים לארגון הרבה כסף – אל תוותרו על מועמדים כאלו.

מהזווית של העובד המבוגר, ברגע שהוא מוצא את עצמו מחוץ לשוק העבודה, יש לו בעיה. קשה מעל גיל מסויים למצוא עבודה.

מעבר לכך, פעם העובדים היו מגיעים  לגיל פנסיה ולא צריכים לשמוע יותר מעבודה, היום יותר נשים וגברים מרגישים שיש להם מה לתרום בהגיעם לגילים מתקדמים, וגם הכסף נחוץ להם. אך שוק העבודה עדיין לא מותאם אליהם.

אז ראשית – לכו על זה. תראיינו עובדים מבוגרים ותהנו מניסיון, וותק, נאמנות למקום עבודה. ושנית –  איך לייצר לעובדים מבוגרים סביבת עבודה מתאימה

לא חייבים לצאת לפנסיה

אפשר להיות  גמישים מבחינת השעות ומבחינת המוכנות לחלקיות משרה. יייתכן שיהיה כדאי לכם להעסיק עובדים מבוגרים במשרה חלקית שמתאימה לשעות שלהם.

אם עובד יוצא לפנסיה, הסבירו לו את זכויותיו ואת האפשרות שלו לעבוד במשרה חלקית. מעבר לכך, דווחו לעובדים על הזכות לדחות את הפנסיה לשלב מאוחר יותר, בוודאי אם יש מדיניות פוליסות המעודדת פרישה מהעבודה.

חשוב גם ו שתהיה הכשרה לעובדים מבוגרים, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות. לקראת פרישה הציעו להם קורסים שונים, כמו הכנה לפרישה, פעילות קהילתית והכשרה לקריירה שנייה למי שחפץ בכך

העובדים כמנטורים

השתמשו בעובדים הוותיקים כמנטור. הם צברו ידע רב במקום העבודה או במקומות אחרים. אפשר להשתמש בו להכשיר את הדור הבא.

ועוד –

– נהלו עם עובדים כבר מגיל 40 דיון על אפשרויות להתפתח בקריירה

  • הסבירו לעובדים וטפחו תרבות ארגונית שבה לא מצפים מהם להיעלם מיד בהגיעם לגיל הפנסיה

– דאגו שמדיניות ההעסקה תהיה ידידותית לעובדים בתנאים הסוציאליים ובהכשרה של הדרגים הבכירים ודרגי הביניים לעבוד עם מבוגרים.-  כבר בשלב איתור העובדים פרסמו משרות המנוסחות כך שיתאימו גם אליהם, למשל ניסיון וותק או המשרה מתאימה לכל גיל.

– דאגו לרווחת העובדים. דברים קטנם כמו ברכה ו/ או מתנה ליומולדת, ברכות בחגים, וכוונה אמתית לייצר קשרים אמיתיים. לכל העובדים זה חשוב, לעובדים מבוגרים יותר.

הטבות לגיל השלישי – ככה תחסכו בניהול חשבון הבנק!