חדשות    

אילו מבצעים יעניקו לכם הגופים הפיננסים בעקבות המצב

בעקבות צוק איתן והפיגעה בעסקים בדרום ובגלל, נרתם המשק הישרלאי לסיוע, כך למשל האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית, גייסה בעקבות מבצע "צוק איתן" 1.75 מיליון דולר, אשר יוענקו בתוך זמן קצר כהלוואות לבעלי עסקים בדרום. ההלוואות יעמדו על סכום של עד 45 אלף שקל לבעלי עסקים הנמצאים עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה, ושהמחזור החודשי שלהם הוא לכל היותר 150 אלף שקל. כמו כן תנאי לקבלת ההלוואה הוא שירות צבאי או לאומי. הלווים צריכים לספק שני ערבים בעלי משכורת חודשית של 3,000 שקל נטו לפחות ולהוכיח כי אין מגבלה על חשבון הבנק שלהם. פריסת ההחזר היא עד 52 תשלומים כאשר 12 התשלומים הראשונים עומדים על סך 300 שקל בלבד., ניתן למצוא את כל הפרטים באתר האגודה. המעוניינים, יכולים גם לתרום ולסייע לבעלי העסקים.

גם קרן קורת הודיעה כי תסייע באשראי חירום לעסקים קטנים ובינוניים בנגב שנפגעו (הן באופן ישיר והן באופן עקיף) עקב ירי הרקטות מעזה במהלך מבצע "צוק איתן". הקרן תספק ערבויות של 50% להלוואות עד 100,000 שקל ללקוחות קיימים של בנק לאומי. ההלוואות תהיינה לתקופה של עד שלוש שנים עם תקופת גרייס, בריבית מועדפת של פריים + 1.5%. לא תידרש תכנית עסקית, ואישור ההלוואות יהיה בתהליך מזורז. לקוחות בנק לאומי יפנו ישירות לסניף הבנק שלהם לקבלת הסכמת הבנק להלוואה.

עסקים קטנים ובינוניים הממוקמים באזור הנגב ואינם לקוחות בנק לאומי יכולים להגיש בקשה להלוואה דומה ישירות מקרן קורת בטלפון 1-700-50-90-10 או באמצעות אתר האינטרנט של העמותה (www.kiedf.org). עסקים אלה יידרשו להעביר תמצית נתונים על העסק, ופרטים על חשבונות הבנק שלהם. מתן ההלוואה יהיה כפוף לאישור קרן קורת ובנק לאומי.

חברת BTB – פלטפורמת הלוואות קהילתית, מציעה הלוואות בתנאים מועדפים לעסקים שנפגעו מסבב הלחימה הנוכחי. ההלוואות שיינתנו לעסקים יהיו בסכום של עד 75 אלף שקל, בריבית של בין 5% ל-7% וללא עלות פתיחת תיק הלוואה. ב-BTB מייעדים את ההלוואות המועדפות לעסקים שממוקמים גיאוגרפית מאשדוד דרומה.  העסקים הלווים יקבלו הלוואה לאחר שעמדו בהצלחה בבחינת אשראי של מערכת חברת דן אנד ברדסטריט וצוות האנליסטים של מיזם ההלוואות. בנוסף לכך BTB דורשת למתן הלוואה להמציא שני ערבים לעסק הלווה. כל הלוואה ניתנת ל 36 חודשים בתשלומי החזר חודשיים קבועים שמועברים ישירות למלווים. ניתן לפרוע את ההלוואה בכל זמן, ללא קנס.

איגוד שמאי הביטוח מציע לכל מי שרכושו ניזוק עקב המצב הביטחוני, להיעזר בייעוץ מקצועי חינם. במידת הצורך יפנה האיגוד את הנפגעים לשמאי שיוכל לייעץ וללוות מקצועית את נפגעי הרכוש. מוקד הסיוע המיוחד של האיגוד יטפל בנזקים הנגרמים בענפי החקלאות לסוגיו ובנזקי רכוש – בתי מגורים, מפעלים, עסקים וכלי רכב. ניתן לפנות בטלפון 03-5615516.

גם בשני הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי, מציעים הטבות גם לחיילי המילואים. כל זאת בהמשך להנחיית הפיקוח על הבנקים שהורה לתאגידים הבנקאיים להקל בכמה תחומים על תושבי קו העימות. בין הייתר הבנקים לא יוכלו להגביל חשבון או בעל חשבון, בשל צ'קים שסורבו, הם יוכלו להגדיל את מסגרת האשראי של הלקוחות  בגמישות גדולה יותר, בהתאם לשיקול דעתם וכן יאפשרו הצטרפות של לקוחות לשירות קבלת הוראות טלפוניות בייתר קלות. הבנקים גם הונחו לתגבר את המוקדים הטלפוניים.

בנק הפועלים מאפשר דחיית תשלומי המשכנתא לבעלי משכנתא בבנק הפועלים לתקופה של עד שלושה חודשים, שבירה של פיקדונות שקליים לא צמודים (עד 50 אלף שקל) לתקופה של עד שנה (החזר הקרן, ללא קנס). בנוסף מוצעת הלוואה חד פעמית בגובה של עד 30 אלף שקל בריבית פריים + 1% ובהחזר של עד 48 תשלומים. שתי ההטבות הללו יינתנו גם למשרתי המילואים. הבנק פתח "קו חם" לעסקים קטנים שמספרו 2403* ויפעל בימים א'-ה' בין השעות 07:00-22:00 וביום ו' בין השעות 07:00-14:00 ויעניק ייעוץ וליווי לעסקים הקטנים בדרום. כמו כן, הבנק מעמיד אשראי מיוחד לתקופה זו לעסקים קטנים: הלוואה בגובה של עד 100 אלף שקל ב"ריבית אטרקטיבית" ובהחזר של עד 60 תשלומים (ההלוואה בכפוף לתנאי הבנק). כמו כן הבנק יעניק את שירות פועלים On Time עסקי, חינם למשך 3 חודשים.

בנק לאומי העמיד קו חם לרשות תושבי קו העימות בטלפון 5523*, הפעיל בימי א'-ה' בין השעות 06:00-24:00 וביום ו' בין השעות 06:00-14:00 וכן מציע את ההטבות הבאות לקוחות פרטיים: הלוואת התארגנות עד 30,000 שקל ל-12 חודשים, עם אפשרות דחייה של 3 חודשים להחזר הראשון ובריבית של פריים + 1.5%. אפשרות לדחיית תשלומי המשכנתא לתקופה של עד 3 חודשים ללווים, ללא עמלה. בנוסף, חיילי מילואים בכל הארץ, בשירות מילואים פעיל, יוכלו לקבל את הטבות הלקוחות הפרטיים שלאומי מעניק לתושבי הדרום.

בנק הבינלאומי מעניק הטבות ללקוחות סניפי הדרום: הלוואה ללקוחות פרטיים בסכום של עד 30 אלף שקל לתקופה של עד 60 חודש, בריבית מוזלת של פריים פלוס 1% לשנה. הלוואה לעסקים קטנים לתקופה של שנתיים בסכום של עד חצי מיליון שקל, בריבית צמודה למדד פלוס 1% לשנה. וכן הלוואה בסכום של עד 250 אלף שקל, בריבית קבועה של 2.25% לתקופה של שנתיים. הבנק לא יגבה תוספת ריבית חריגה בגין יתרות חורגות ממסגרת האשראי, לא תגבה ריבית פיגורים בגין פיגורים בהלוואות, וכן לא תיגבה עמלת עריכת מסמכים בגין ההלוואה.

בנק דיסקונט מציע הלוואה ללקוחות פרטיים בסכום שלעד 30 אלף שקל ובריבית פריים + 2.5% ועד 3.5%, בהחזר של עד 36 חודשים. כמו כן תינתן אפשרות לדחיית תשלומי הקרן עד שלושה חודשים. בנוסף תינתן הלוואה מיוחדת לעסקים קטנים בסכום של עד 100 אלף שקל, בריבית שנתית של פריים + 2.5%. הבנק יאפשר גם דחייה בתשלומי המשכנתא למשך תקופה של חודשיים וזאת בכפוף לבקשת הלקוח באמצעות מוקד המשכנתאות.

בנק מרכנתיל מציע ללקוחות פרטיים הלוואה בסכום של עד עשרת אלפים שקל, בריבית פריים+1.5%. תקופת ההלוואה היא עד 24 תשלומים חודשיים, עם אפשרות דחייה של מועד תחילת פירעון ההלוואה בחודשיים. ההלוואה תינתן ללא עמלת פירעון מוקדם. ללקוחות עסקיים מציע הבנק הלוואה בסכו של עד 50 אלף שקל בריבית פריים+1.5%. תקופת ההלוואה היא עד 24 תשלומים חודשיים, עם אפשרות דחייה של מועד תחילת פירעון ההלוואה בשלושה חודשים. ההלוואה תינתן ללא עמלת פירעון מוקדם.

קבוצת ישראכרט מציעה לכל בתי העסק ברחבי ישראל, שלקחו הלוואות דרכה, 3 חודשים גרייס (דחייה). יהיה ניתן לנצל את ההטבה עד סוף אוגוסט. בית עסק אשר מעונין בקבלת ההטבה מוזמן לפנות למוקד בתי העסק בישראכרט.

כאל, מעניקה הטבה ללקוחותיה העסקיים בכל רחבי הארץ. במסגרת ההטבה, תאפשר החברה הקדמת זיכויים לכל בעלי העסקים עם מחזור סליקה של עד מאה אלף שקל בחודש. הקדמת הזיכויים תאפשר לבתי העסק לקבל את יתרת הזיכויים העומדים לרשותם, עד ארבעה ימים בלבד ממועד הפניה לקבלת ההקדמה ולא במועד הרגיל, הצפוי להיות ב-2 לאוגוסט. ההטבה תינתן ללקוחות ללא עלות, החל מתאריך ה-10 ליולי. להקדמת הזיכוי ניתן לפנות למוקד שירות עסקים.