שוק ההון    

אין עשן בלי אש: מניית רדקום צנחה, ואחרי כמה שבועות הגיע ההסבר הרשמי – הנמכת תחזית

ירון רבקאי, מנכ"ל רדקום קרדיט: יחצ

אין עשן בלי אש: מניית רדקום (RDCM) צנחה , ואחרי כמה שבועות הגיע ההסבר הרשמי – הנמכת תחזית.

לפני כשלושה שבועות צנחה מניית רדקום, המספקת פתרונות לניטור ובחינה של תעבורה ברשתות תקשורת, בכ-30%. לכאורה ללא הסבר רשמי, אבל אחרי כמה שעות טובות, העריכו בתקשורת האמריקאית שהירידה נובעת מהחששות שסופת הטייפון שפגעה בפיליפינים תשפיע לרעה על עסקי רדקום עם חברת התקשורת בדינה שהיא לקוחה גדולה שלה (30% מההכנסות).

הנהלת רדקום קיימה אז שיחת וועידה והבהירה שלטייפון אין  השפעה על התוצאות, אך רמזה כי קיימת האטה בצמיחת עסקי ה-NFV (network functions virtualization).

מסתבר שזו לא סתם האטה, זו צניחה ענקית בהכנסות.

בשיחת וועידה מאתמול עדכנה הנהלת החברה כי השנה תסתיים עם הכנסות של 33-35 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-43-47 מיליון דולר. מדובר בירידה של עד 12% בהכנסות לעומת שנה קודמת. בתחזית הקודמת דובר על צמיחה של עד 26%.

ההכנסות ברבעון השלישי יתכווצו ל8-8.5 מיליון דולר  ירידה של עד 25% ביחס לרבעון קודם. ברבעון האחרון צפויה ירידה דרמטית נוספת להכנסות של כ-4-5 מיליון דולר.

על רקע התחזית המאכזבת, ירדה מניית החברה ב9% והיום היא ממשיכה ליפול ב-4%, למחיר של 9.5 דולר המבטא שווי של 130 מיליון דולר.

רדקום, מקבוצת רד של האחים זהר ויהודה זיסאפל, מספקת פתרונות לניטור ובחינה של תעבורה ברשתות תקשורת. בתגובה צנחה אתמול מניית רדקום בנאסד"ק ב-9.1% במחזור מסחר גדול למחיר של 9.9 דולר, שפל של כמעט שלוש שנים, שמשקף לחברה שווי שוק של 135 מיליון דולר (השלימה ירידה של 43% בתוך פחות מחודש).

"אנחנו נשארים בטוחים באסטרטגיה העסקית שלנו", אמר מנכ"ל רדקום, ירון רבקאי, "ה-NFV הוא תחום חשוב וצומח, והתפקיד של רדקום בתחום הזה ובמעבר ל-NFV הוא חשוב.

"יש הערכה גורפת בתעשיית התקשורת ש-NFV הוא העתיד.  ספקיות תקשורת רבות נמצאות באותו שלב של התפתחות ותכנון של מעבר ל-NFV. הן נאלצות להתמודד עם ביקוש בלתי נגמר לצריכת דאטה ולמהירות גבוהה יותר, בזמן שה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) נשחק. הלחץ הזה הוא שמניע את ספקיות הסלולר לעבור ל-NFV, טכנולוגיה שבסופו של דבר חוסכת להן עלויות משמעותיות

"עם זאת, התהליך לוקח זמן משום שספקיות הסלולר מנסות להבין מהי הגישה הטובה ביותר למעבר. כמעט כל ספקיות התקשורת הגדולות מעוניינות להטמיע NFV, אך יש שוני בקצב ההטמעה. קבלת ההחלטות ותהליך הטמעת טכנולוגיה לוקחים זמן רב יותר מהצפוי, ומחזורי המכירות שלנו מתארכים".

השאלה אם זה יגלוש ל-2019 נשארה פתוחה – "התשובה היא שאני לא יודע לחזות את זה באופן מלא וברור. אני מצפה מחלק מהדברים שנדחו בשנת 2018 להתממש ב-2019 ולהשפיע לטובה על המספרים ב-2019, אך אני לא יודע להעריך את הקצב של 2019 כולה".

לגבי הפיליפינים אגב, החברה לא תושפע כלל מהטייפון – גלוב טלקום הפיליפינית שאחראית על 305 מההכנסות מזמינה בקצב החזוי.

בחודשיים האחרונים עזבו את רדקום שלושה סמנכ"לים – קרן רובננקו, סגנית נשיא לשירותים מקצועיים; הראל גבעון שעזב את תפקיד סמנכ"ל עסקים (Chief Business Officer) וסמנכ"ל הכספים רן ורד.