מוצרי מזון    

איפה הכי זול לרכוש קוטג'? וכמה זה עולה? תמונת מצב

איפה הכי זול לרכוש קוטג'? כמה זה עולה? איזו רשת יקרה, ואיזו רשת זולה? תמונת מצב על מחירי הקוטג'…

הכתבה פורסמה ב-28 בספטמבר

מחירי הקוטג' עלו לכותרות יותר מפעם אחת בשנים האחרונות, בעיקר מאז מחאת הקוטג' של שנת 2011. כזכור, בעקבות אותה מחאה החליטה תנובה להוריד את מחירי הקוטג', לתקופה מסוימת, אך מארגני המחאה טענו בכל במה אפשרית שההורדה הנקודתית הזו לא מספיקה, ושיש עוד המון לאן לרדת: פחות חמישה שקלים ליחידה, למשל.

כמה שנים עברו, ונשאלת שאלה פשוטה אחת: מה בדיוק השתנה מאז במחירי הקוטג'? ואיפה ניתן למצוא כיום קוטג' במחירים זולים? ביצענו עבורכם בדיקה באמצעות מערכת SuperGET המספקת מידע וכלי פיתוח, על מחירי הסופרמרקטים. מדובר במידע שמנותח מכל רשתות השיווק שמחויבות באופן שוטף לפרסם מידע  על המחירים. המידע הזה מעובד ומנותח וכך בעצם ניתן להשוות בין כל רשתות השיווק ובין כל הסניפים.

 מחירי הקוטג': שלושה מקרי מבחן

כדי לבצע את הבדיקה השווינו את המחירים הנוכחיים (ספטמבר 2016) של קוטג' בישראל ברשתות השיווק השונות, תוך התייחסות לכמה מהמוצרים הפופולאריים ביותר. הממצאים מעניינים: במקרה של קוטג' 3% של תנובה (250 גרם), טווח המחירים הוא 4.4 שקל עד 5.9 שקל, אך המחירים נוטים לגבול העליון – מה שמביא לממוצע כללי של 5.6 שקל. בשופרסל מחיר הקוטג' הוא לרוב 5.5 ש"ח בסניפי שופרסל דיל ו-5.7 ש"ח בסניפי שופרסל שלי (למעט הסניפים באילת, שיהיו מטבע הדברים זולים יותר בכל הרשתות).

בכל-בו חצי חינם המחיר נע בין 5.6 ל-5.9 ש"ח (המחיר היקר ביותר שנמצא), תלוי בסניף. ב-AM:PM מחיר קוטג' 3% של תנובה הוא 5.5-5.6 ש"ח. ברשתות ויקטורי ויוחננוף המחיר הוא 5.5 שקל ובטיב טעם העלות ליחידת קוטג' משתנה בין הסניפים השונים, החל מ-5.2 ש"ח (סניף הרצליה) ועד ל-5.7 ש"ח. פערים נמצאו גם במחיר הקוטג' בסניפי מחסני השוק, כשהמחיר הזול ביותר היה 5.3 ש"ח והיקר 5.9 ש"ח.

הרשת שנמצאה זולה ביותר עבור המוצר הזה היא רמי לווי שיווק השקמה, בה מחיר הקוטג' בכל הסניפים הוא 5.2 ש"ח. ברשת אושר עד המוצר לא היה זמין, למעט סניף אחד בתל אביב.

בדיקה נוספת ערכנו לגבי קוטג' 5% (250 גרם) של שטראוס. טווח המחירים של הקוטג' נע בין 4.9 ש"ח ל-6.2 ש"ח, עם ממוצע של 5.9 ש"ח. ברוב סניפי אושר עד המחיר הוא 5.8 ש"ח ליחידה, אך אם אתם מתגוררים באשדוד תוכלו לרכוש אותו ב-4.9 ש"ח בלבד בסניף אושר עד בעיר. ב-AM:PM מחיר הקוטג' נע בין 5.9 ש"ח ל-6.1 ש"ח. ברשת ויקטורי הוא עמד על 5.9 ש"ח בכל הסניפים, למעט הסניף בבאר שבע בו המחיר 5.1 ש"ח. טיב טעם גובה סכום של 5.8 ש"ח עד 6.2 ש"ח ליחידת קוטג', בהתאם לסניף, כשבחצי חינם הטווח הוא 5.9-6.1 ש"ח. הצעה משתלמת יחסית (5.5 ש"ח) תמצאו ברשת יוחננוף, כשבמחסני השוק המחירים מתחילים מ-5.6 ש"ח ועולים לעיתים על רף שישה השקלים ליחידה. ברמי לוי המחיר הוא 5.8 ש"ח, למעט שני סניפים צפוניים – בנהריה ובעפולה – בהם המחיר 6.1 ש"ח. בשופרסל שלי ובשופרסל דיל המחיר הוא 5.9 ש"ח, למעט מספר סניפים של שופרסל דיל בהם המחיר הוא 5.8 ש"ח. בסניפי יש חסד מבית שופרסל המחיר זול יחסית – 5.6 ש"ח. בשוק העיר המחיר נע בין 5.5 ש"ח ל-5.9 ש"ח. המסקנה היא שלמעט סניפי אילת ומספר סניפים נקודתיים, יהיה לכם קשה למצוא קוטג' 5% של שטראוס (250 ש"ח) במחיר נמוך מ-5.5 ש"ח. הרשת הזולה ביותר ברמה הכללית היא יוחננוף, בה המחיר 5.5 ש"ח.

המוצר האחרון שבדקנו הוא קוטג' 5% מועשר בסידן (250 גרם) של טרה.  טווח המחירים שלו גדול יחסית – החל מ-4 ש"ח ועד ל-6 ש"ח, אך יודגש שוב – הרף התחתון של המחירים 4-4.2 שקל הוא בסופרמרקטים באילת שם אין מע"מ, ובהתאמה המחיר נמוך משמעותית מאשר במקומות אחרים

המחיר הממוצע של הקוט'ג 5% מעושר סידן הוא 5.4 ש"ח ליחידה. בסניפי AM:PM המחיר עומד לרוב על 5.8 ש"ח. ברשת ויקטורי המחיר 5.3 ש"ח, בעוד שבטיב טעם וחצי חינם הוא מעט פחות משתלם: 5.7-5.9 ש"ח. במחסני השוק הפערים בין הסניפים גדולים, החל מ-4.2 ש"ח ועד 5.8 ש"ח (המחיר הזול ביותר הוא באילת), וכך גם בסטופמרקט (4-5.9 ש"ח) ובקשת טעמים (4.7-6 ש"ח). הצעות זולות תמצאו בסניפי יוחננוף (5.2 ש"ח), כשגם המחירים בשופרסל נמוכים יחסית: 4.9 ש"ח בסניפי יש חסד, 5.2 ש"ח בסניפי שופרסל דיל ו-5.5 בשופרסל שלי. הרכישה המשתלמת ביותר היא בסניפי רמי לוי: 4.7 ש"ח ברוב הסניפים ו-4.9 ש"ח במיעוטם.


  • המידע בכתבה זו מתבסס על נתונים שהתקבלו מחברת SuperGET המסדרת את קבצי שקיפות המחירים ומציעה אותם לציבור הרחב. SuperGET עושה כמיטב יכולתה כדי להבטיח את אמינות ואיכות המידע. יחד עם זאת, SuperGET אינה לוקחת אחריות על טעויות ו/או מידע חלקי שהתקבל מעיבוד קבצי שקיפות המחירים.